Tilskud fra Danmark

Her diskuterer vi alle de praktiske aspekter ved at bo i Sverige eller Tyskland herunder boligsøgning samt forhold omkring skat, børnepenge, dagpenge, pension mm. Du kan også indrykke en boligannonce, hvis du søger, udlejer eller sælger en bolig i et af de to lande.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
DeryaAKBI

Tilskud fra Danmark

Indlæg af DeryaAKBI » 13.04.2015 19:29:49

Hej

Jeg synes ikke jeg kan finde information når jeg læser i serviceloven, måske kan nogle hjælpe mig??

Sagen kort: jeg har en tilstand/sygdom som gør at mit hår falder af. Derfor har jeg brug for en paryk.
Da jeg ringede til borgerservice sagde de, at de ikke kan give mig tilskud fordi jeg bor i Sverige?? Jeg er dansk statsborger og har stadigvæk min sygesikring. Det forstod jeg ikke helt.

Mit spørgsmål ? Har nogle af jeh prøvet at få tilskud til noget i Danmark selvom i bor i Sverige - eller fået tilskud til noget i Sverige fra sverige? Jeg har slet ikke været hos lægen i Sverige, konsultationerne har alle været hos min danske læge. Sidste gang måtte jeg aflyse mit lægetid så mangler svar fra ham. I mellemtiden fik jeg snakket med kommunen som sagde at de ikke kunne hjælpe (som skrevet foroven).

Håber nogle kan gøre mig klogere? Et sted må jeg vel kunne få hjælp fra.
Tak

/Derya

Besvar