Hej
Vi har afleveret ansøgning om opholdstilladelse til min Thailanske kone og hendes søn i dag.
2 spørgsmål:
Er der nogen der ved hvornår sønnen kan starte i børnehave? Han er 5 år.
Hvornår må min kone starte på svensk undervisning og søge arbejde?
Mvh
Allan
Børnehave efter ansøgning om opholdstilladelse.
Re: Børnehave efter ansøgning om opholdstilladelse.
Hvis din kone alene har søgt om opholdstilladelse i Sverige og ikke om opholdskort, så kan hun intet som helst fornuftigt foretage sig i Sverige, førend opholdstilladelsen er bevilget.
Så jeg ved ikke, om du bare har skrevet forkert ord eller om I vitterligt ikke har søgt efter EU-regler?
Så jeg ved ikke, om du bare har skrevet forkert ord eller om I vitterligt ikke har søgt efter EU-regler?
Ang "förskola" så kontakt den institution, som ligger nær jeres hjem og forhør jer der. Det burde være muligt for sønnike at blive optaget uden at have et svensk personnr.
Hej Skaanebo
Det er naturligvis en skrivefejl??? Opholdskort, skulle der have stået.
Min kone vil meget gerne ud og lære svensk og ikke mindst arbejde, gerne bare i ulønnet praktik. Dagene er meget lange. Nogen ideer til om det er muligt uden svensk cpr og opholdskort
Sønnike har ligeledes behov for stimulering med og af andre børn.
Alle ideer er gode.
Mvh
Allan
Det er naturligvis en skrivefejl??? Opholdskort, skulle der have stået.
Min kone vil meget gerne ud og lære svensk og ikke mindst arbejde, gerne bare i ulønnet praktik. Dagene er meget lange. Nogen ideer til om det er muligt uden svensk cpr og opholdskort
Sønnike har ligeledes behov for stimulering med og af andre børn.
Alle ideer er gode.
Mvh
Allan
Hvis der er søgt om opholdskort efter EU-retten, så har din kone alle rettigheder i Sverige allerede. I kan tage forbi Skatteverket og søge om personnr. til hende ved at aflevere den samme bunke dokumentation, som I gjorde til Migrationsverket.
Hun må også gerne begynde at arbejde i Sverige. Hvis hun ikke har fået personnr. endnu, kan hun bare medbringe sin ansættelseskontrakt til Skatteverket, så skal de udstede personnr. til hende med det samme.
SFI (svenska för invandrare) vil hun først kunne skrives op til, når hun har fået et personnr.
Din kone kan i øvrigt godt skrive sig op på AF uden at have et svensk personnr. og søge råd og vejledning der.
Hun må også gerne begynde at arbejde i Sverige. Hvis hun ikke har fået personnr. endnu, kan hun bare medbringe sin ansættelseskontrakt til Skatteverket, så skal de udstede personnr. til hende med det samme.
SFI (svenska för invandrare) vil hun først kunne skrives op til, når hun har fået et personnr.
Din kone kan i øvrigt godt skrive sig op på AF uden at have et svensk personnr. og søge råd og vejledning der.