Skifte bank i Sverige til en uden gebyr eller alternativ

Her diskuterer vi alle de praktiske aspekter ved at bo i Sverige eller Tyskland herunder boligsøgning samt forhold omkring skat, børnepenge, dagpenge, pension mm. Du kan også indrykke en boligannonce, hvis du søger, udlejer eller sælger en bolig i et af de to lande.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Klipper_K

Skifte bank i Sverige til en uden gebyr eller alternativ

Indlæg af Klipper_K » 12.07.2013 12:02:16

HEJSA,

Det er lige gået op for mig at Danske Bank Sverige siden April 2013 har charget mig 30 kr om måneden for at have en konto hos dem.

Jeg tænkte om der er nogen der har erfaring med banker i Sverige?
Vi vil gerne skifte til en bank som ikke charger for at have en basis konto hos dem. Eksisterer det ikke længere?

Alternativt vil vi gerne skifte til en bank ala Merkur Andelskasse eller Fælleskassen som findes i DK, der foretager etiske (fx. ikke i olie) investeringer med dine penge. Eksisterer dette i Sverige og hvad hedder de?

Håber at der er nogen der har erfaringer vi kan trække lidt på.

God sommer til jer alle.

Farheen

Re: Skifte bank i Sverige til en uden gebyr eller alternativ

Indlæg af Farheen » 15.07.2013 18:44:25

Hej Klipper,

Jeg har en konto hos Forex i Sverige og de har til dags dato ikke opkrævet nogen former for gebyrer. Forex vil til næste år åbne deres bank filial i Danmark og som jeg har forstået vil man kunne overføre penge uden høje gebyr.

Jeg har så ingen ide om hvad og hvor de investerer pengene i?
Håber det er til lidt hjælp.

Mvh.
Farheen Hussain :)

DBS

Indlæg af DBS » 15.07.2013 18:57:38

Hvis du vil vide hvad forex tjener deres penge på, så prøv at kikke på deres valutakurser, og så sammenligen den med andre banker, så tror jeg du opdager det :wink:

Så man skal vurdere hvad det er man har brug for, og hvor det bedst kan betale sig.

mvh DBS

thore71

Indlæg af thore71 » 16.08.2013 09:30:13

Jeg har i mange år brugt Skandiabanken i Sverige (uden gebyr og fornuftige renter).

Kreditkort kan du få gratis mange steder. Mine favoritter er:
Shell mastercard (1% i bonus på alt du køber) og GeMoney bank (gratis hæve i udlandet og uden valutakurstillæg).

Besvar