Fradrag for ægtefælle

Her diskuterer vi alle de praktiske aspekter ved at bo i Sverige eller Tyskland herunder boligsøgning samt forhold omkring skat, børnepenge, dagpenge, pension mm. Du kan også indrykke en boligannonce, hvis du søger, udlejer eller sælger en bolig i et af de to lande.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
tta

Fradrag for ægtefælle

Indlæg af tta » 27.11.2012 12:29:27

Hej alle

Først vil jeg sige tak for forummet.
Min kone og min lille datter er lige kommet til Malmø, Sverige. De har fået opholdstilladelse og svenske CPR. Min kone er kun hjemme og passer på vores lille datter, ikke endnu arbejde. Vi er gift i Danmark siden 2010, men kun bor samme i et par uger, siden hun er flyttet til Malmø. Vores ægtefælle er allerede registreret i Danmark, men vores lille datter er ikke registreret i Danmark endnu.
Jeg er danke statsborger og arbejder fuldtid i Kbh. i over et år.Jeg har et par spørgsmål.

1) Kan jeg evt. udnytte min kones personfradrag? hvis ja, hvordan kan jeg gøre det?

2) Kan vi få en børnecheck for vores lille datter? hvis ja, hvordan kan jeg gøre det?

Mange tak på forhånd.

MVH
TTA

GitteK

Re: Fradrag for ægtefælle

Indlæg af GitteK » 29.11.2012 08:15:03

Ja og ja.

Start med at læse tidligere indlæg i her i forum bl.a. dette: "Skat - fradrag for ægtefælle - tast selv". Der er oplysningerne om fradraget.

Det er din fraflytningskommune, som skal udbetale børneydelsen.

tta

Re: Fradrag for ægtefælle

Indlæg af tta » 02.12.2012 22:24:13

GitteK skrev:Ja og ja.

Start med at læse tidligere indlæg i her i forum bl.a. dette: "Skat - fradrag for ægtefælle - tast selv". Der er oplysningerne om fradraget.

Det er din fraflytningskommune, som skal udbetale børneydelsen.
Hej GitteK

Mange tak for dit svar. Jeg boede tidligere i Århus, og da jeg får job i Kbh. for ca. 1 år siden, flyttede jeg til Malmø. Hvad mener du, jeg skal henvende mig til Århuskommune eller Kbh. kommunen for at få børneydelsen?

Med Venlig Hilsen

Besvar