Børnepenge DK eller SE?

Her diskuterer vi alle de praktiske aspekter ved at bo i Sverige eller Tyskland herunder boligsøgning samt forhold omkring skat, børnepenge, dagpenge, pension mm. Du kan også indrykke en boligannonce, hvis du søger, udlejer eller sælger en bolig i et af de to lande.

Redaktører: ZB, AUG Board

firat

Re: Børnepenge DK eller SE?

Indlæg af firat » 06.10.2012 22:31:41

hrohibil skrev:Okay takker for info fundiver199.

Jeg ringede til Försäkringskassan for lige at høre nærmere om hvad man skal foretage sig.

De sagde i den forbindelse at de kontakter Danmark for at se om min kone modtager nogle ydelser der, så vi ikke får dobbelt, hvilket jeg godt kan forstå. Men mit spørgsmål er så, min kone arbejder jo ikke og har ikke gjordt det siden vi flyttede hertil, det er ikke let at finde job :| Men fra DK´s side har jeg fået overført hendes uudnyttede bundfradrag, ser man det som en ydelse som kan påvirke hendes Foräldrepenning???

Hilsen H

Hej, jeg søger i øjeblikket info omkring børnebidrag, i min tilfælde hvor jeg er selvstændig i danmark, og bor i sverige med min kone.
Du skriver at du udnytter din kones bundfradrag, og det har jeg også tænk på at gøre indtil vores barn kommer i verden, Jeg snakkede omkring det med min revisor, og han siger at hun bør være registeret i den danske kommune jeg oprindeligt er fra, fordi hun ikke stå som ægtefælde i mine skattepapir.

Nogle herinde som har en ide om hvordan man forholder sig til det?

Besvar