Hej forum
Min kone og jeg vil gerne besøge hendes land Peru indenfor den nærmeste fremtid.
Hvad gør vi? - Jeg har ikke kunne finde ud af, hvordan det kan gøres.
1.
Hvis der findes en "tilbagerejsetilladelse" i Sverige, Så er det jo nok den vi skal have søgt om.
Hvis ikke:
2. Så kan vi ikke mellemlande i EU, vel?
Tilbagerejsetilladelse
Re: Tilbagerejsetilladelse
Har din kone en opholdstilladelse/kort her i Sverige, eller afventer hu svar?
Tilbsgerejsetilladelse, er jo kun hvis din kones kort/tilladelse er udløbet og i afventer svar å jeres ansøgning. Og så har Sverige sløjfet det, så de ikke længere giver tilbagerejse tilladelser.
Så hvis det er fordi din kone venter på svar på en ansøgning, så kan i enten annullere rejsen, eller rejse ud, men så kan din kone kun komme tilbage til Danmark når der er kommet en beslutning på hendes ansøgning.
Tilbsgerejsetilladelse, er jo kun hvis din kones kort/tilladelse er udløbet og i afventer svar å jeres ansøgning. Og så har Sverige sløjfet det, så de ikke længere giver tilbagerejse tilladelser.
Så hvis det er fordi din kone venter på svar på en ansøgning, så kan i enten annullere rejsen, eller rejse ud, men så kan din kone kun komme tilbage til Danmark når der er kommet en beslutning på hendes ansøgning.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Korrigering: hvis Inkavisum er dansk, så er han EU-borger i Sverige og hans ægtefælle kan derfor få visum efter EU-reglerne, da disse trumfer alle mulige andre regler. Dog vil det så være et nationalt begrænset, hvilket vil udelukke mellemlandinger i andre EU-/Schengenlande.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Tak for svarene.
Min kone afventer svar fra migrationsverket.
Er det så sikkert, at det er umuligt at få et visum til "schengen states"?
Min kone afventer svar fra migrationsverket.
Er det så sikkert, at det er umuligt at få et visum til "schengen states"?