Nu har vi fået brav fra skatteverket igen og så er der mange forskellige spørgsmål, som banker på og gør mig helt i tvivl om absolut det hele igen
Jeg har tidligere spurgt herinde hvad var korrekt, at gå til migrationsverket først eller til skatteverket først. Man skrev at skatteverket og folkebogføringen skulle gå i gennem først.
Jeg har søgt om folkebogføring i Sverige til min kone. De vil jo have en forsikring til hende, så mit første spørgsmål er:
Er jeg berettiget til at få et blåt sygesikringskort til hende?
Info:
Jeg er bosat i Sverige(folkebogført) som studerende, men har i lige så høj grad et fritidsarbejde i DK. Har læst mig frem til at en ca. 10 timer om ugen samtidigt kan gøre mig til arbejdstager. Dette er jo reelt blot et fritidsjob, men jeg har dog ofte 2 dage(af mindst 7 timer) pr. uge og har her i efterårsferien arbejdet 6 dage. De foregående måneder kan også understøtte påstanden om mindst 2 dage(af 7 timer) pr. uge.
Jeg ved jo selvfølgelig, at det meste er guidelines, men ville gerne have nogle ordentlige argumenter når nu jeg møder systemet hos borgerservice eller udbetaling DK.