På flygt til sverige!
På flygt til sverige!
Jeg er dansk statsborger og har fået et svensk personnummer. Jeg er gift og min mand er på vej til sverige nu (sammen med flygtningestrømmen gennem europa). Hvad skal jeg gør, når han endelig er i sverige ? Og hvad skal han søge?
Re: På flygt til sverige!
Læs menupunktet "rådgivning" øverst her på siden om Sverige.
Ved ikke hvad du hentyder til?
Er der nogen der kan svar på, hvad er mulighederne for os ?
Jeg har hørt at man skal til Skatteverket og registrere os til at starte med. jeg ved ikke hvad det vil sige at vi skal registrere os på Skatteverket først.
Så blev jeg fortalt jeg kan tage sammen med ham til Migrationsverket og søge familiesammenføring. Kan vi det uden at han afgiver en asylsag eller fingeraftryk ?
Er der nogen der kan svar på, hvad er mulighederne for os ?
Jeg har hørt at man skal til Skatteverket og registrere os til at starte med. jeg ved ikke hvad det vil sige at vi skal registrere os på Skatteverket først.
Så blev jeg fortalt jeg kan tage sammen med ham til Migrationsverket og søge familiesammenføring. Kan vi det uden at han afgiver en asylsag eller fingeraftryk ?
Der er et menupunkt øverst her på siden der hedder "Rådgivning". Du kan også følge linket her: http://www.aegteskabudengraenser.dk/vej ... /sverigeeu
Hvis I søger efter EU-regler, er der ingen grund til, at han søger asyl. Men det forudsætter jo, at du opfylder vilkårerne for at søge efter EU-regler.
Hvis I søger efter EU-regler, er der ingen grund til, at han søger asyl. Men det forudsætter jo, at du opfylder vilkårerne for at søge efter EU-regler.