Person nummer i Sverige

Her diskuterer vi alle de praktiske aspekter ved at bo i Sverige eller Tyskland herunder boligsøgning samt forhold omkring skat, børnepenge, dagpenge, pension mm. Du kan også indrykke en boligannonce, hvis du søger, udlejer eller sælger en bolig i et af de to lande.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
JonasRahimi

Person nummer i Sverige

Indlæg af JonasRahimi » 24.08.2015 11:25:56

Hej kære alle.
Jeg søgt opholdstilladelse både svensk og EU Regler til min ægtefælle og i samme dag søgt jeg person nummer via Skatteverket. Nu har hun fået sit person nummer og idag var jeg sammen min ægtefælle hos skatteverket for at danne ID kort til hende. Jeg betalt de 400 kroner de forlænger og da vores tur blev sagde personen bag disken at så længe hun har ikke et opholdskort kan vi ikke lave Id kort til min ægtefælle. Personen på Skatteverket sagde de laver ansøgning og sender det til Stockholm og det vil tag ja Lang tid. Er det andre oplever det samme eller er der nogen der kan fortæller mig hvad vi kan gøre. Med venlig hilsen

skaanebo

Re: Person nummer i Sverige

Indlæg af skaanebo » 24.08.2015 11:38:49

Strengt taget er et svensk id-kort jo ikke nødvendigt, og når hun allerede har et svensk personnr., kan hun jo uden videre udnytte sine rettigheder i Sverige. Så I må nok bare bøje jer i støvet og vente på, at det nu tager den tid, det tager.

mfewk

Indlæg af mfewk » 03.09.2015 18:12:22

Jonas. Jeg har sendt dig en PB

lovebuine

Indlæg af lovebuine » 05.09.2015 00:04:58

jonas har sendt dig en pm også,
fordi har gjort det samme som dig, men vi har fået afslag på personnummer.
de skriver bla at vi ikke har sendt nogen uppgifter ind som styrker min konens uppehållsrätt, aner ik hvad det skulle være. de har ikke spurgt efter noget.

godt nok skriver de vi ikke har vist en heldækket sygeforsikring, om det er det blå sygesikringkort, ved jeg ikke lige.

Besvar