Hej allesammen
jeg sidder i den situation med at min mand har fået opholds og arbejdstillstand for 1 år. Han pas udløber i 2019 men har fået ophold på 1år hvordan kan det være og er der noget vi kan gøre? Og hvad kan vi søge efter dette år? Hjælp??? Jeg har været gift og boet med min mand i fire år så forstår ikke hvorfor jeg ikke har fået permemenet fra starten? Og kan jeg evt. Klage?
1års opholdstilladelse hjælp???
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: 1års opholdstilladelse hjælp???
Der er INGEN som får permanent opholdstilladelse fra starten.
Den første opholdstilladelse både tidsbegrænset og normalt betinget af at man inden 6 mdr. efter at have fået opholdstilladelsen.
Den første gælder normalt i 2 år, hvorefter man kan søge om forlængelse på 3 år. Efter de 5 år kan man normalt søge om 5 års forlængelse ad gangen, hvis man ikke (endnu) opfylder kravene for permanent.
Man kan dog ikke få en opholdstilladelse der varer længere end til 3 mdr. før ens pas udløber.
Nu skriver du ikke, hvornår I har søgt og hvor længe I har ventet på afgørelsen. Har du kun kigget på udløbsdatoen? Ventetiden kan muligvis være indregnet i den tid, opholdstilladelsen gælder.
Den første opholdstilladelse både tidsbegrænset og normalt betinget af at man inden 6 mdr. efter at have fået opholdstilladelsen.
Den første gælder normalt i 2 år, hvorefter man kan søge om forlængelse på 3 år. Efter de 5 år kan man normalt søge om 5 års forlængelse ad gangen, hvis man ikke (endnu) opfylder kravene for permanent.
Man kan dog ikke få en opholdstilladelse der varer længere end til 3 mdr. før ens pas udløber.
Nu skriver du ikke, hvornår I har søgt og hvor længe I har ventet på afgørelsen. Har du kun kigget på udløbsdatoen? Ventetiden kan muligvis være indregnet i den tid, opholdstilladelsen gælder.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG