Rejseforsikring i Sverige

Her diskuterer vi alle de praktiske aspekter ved at bo i Sverige eller Tyskland herunder boligsøgning samt forhold omkring skat, børnepenge, dagpenge, pension mm. Du kan også indrykke en boligannonce, hvis du søger, udlejer eller sælger en bolig i et af de to lande.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
cindieo

Rejseforsikring i Sverige

Indlæg af cindieo » 28.06.2014 11:55:44

Min brasilianske kæreste og jeg er familiesammenført i Malmø og skal til Brasilien om et par uger. Jeg skal have lavet en rejseforsikring og har kan ikke rigtigt finde hoved og hale i det hele. Jeg kan ikke finde ud af om det er okay at købe en på den danske side, da jeg jo har dansk personnummer og det hele. Udover det har jeg epilepsi, som ikke er særligt stabilt for tiden, og vil gerne have det dækket uden at det koster alt for meget. Er der nogen der ved om det er bedst at købe dansk eller svensk, og evt. kender den billigste mulighed?

skaanebo

Re: Rejseforsikring i Sverige

Indlæg af skaanebo » 28.06.2014 12:26:03

Nej, du kan ikke bruge en dansk forsikring til noget, medmindre du er arbejdstager i DK, og det vil så kun gælde for dig og ikke din partner.

Hvis I har en svensk indboforsikring (hem) er rejseforsikring normalt inkluderet.

Du skal være OBS på, at kroniske sygdomme normalt ikke dækkes.

Besvar