Som danskstatsborger i Sverige
-
fundiver199
Re: Som danskstatsborger i Sverige
Jeg er næsten 100% sikker på, at det må være efter svenske regler. For når du arbejder i Sverige, er du givetvis også skattepligtig i Sverige.
Jeg må prøve at høre om det jeg er ikke sikker, men jeg arbejder ligeså meget i dk som i sverige. Jeg vil bare være sikker og søge i god tid. 
Hvordan gør du med svensk arbejdsgiverafgift fra din danske arbejdsgiver? Det er jo dyrt og får mange til ikke at arbejde i begge lande samtidig.
Det er vikar job dvs jeg arbejder når jeg siger ja til vagt både her og i dk.
-
fundiver199
Så er din arbejdsgiver (vikarbureauet) vel enten svensk eller dansk. Og så er det i det land, du er ansat og betaler skat og skal have udbetalt diverse ydelser. Du er heller ikke ansat i Irland, fordi din svenske arbejdsgiver sender dig 3 uger til Irland for at sætte noget udstyr op hos en kunde.
Ja men jeg har både dansk og svensk vikarberou det er derfor jeg ikke kan finde ud af det
-
fundiver199
Din situation er så usædvanlig, at den ikke fremgår af informationsteksterne på Øresunddirekts hjemmeside. Så ring eller skriv til dem og spørg:
Informationscentret Øresunddirekt
Stortorget 3, Malmø, Sverige
Åbningstider - altid drop-in:
Mandag-onsdag: 9-17, Torsdag: 9-18
Fredag: 9-15
+46 (0) 40 17 64 00
malmo@oresunddirekt.com
ÆUG er ikke eksperter i disse kringelkroge af reglerne omkring koordinering af velfærdsydelser mellem Danmark og Sverige.
Informationscentret Øresunddirekt
Stortorget 3, Malmø, Sverige
Åbningstider - altid drop-in:
Mandag-onsdag: 9-17, Torsdag: 9-18
Fredag: 9-15
+46 (0) 40 17 64 00
malmo@oresunddirekt.com
ÆUG er ikke eksperter i disse kringelkroge af reglerne omkring koordinering af velfærdsydelser mellem Danmark og Sverige.
Tak
Jeg har kontaktet dem og har fået at vide at de skal vudere hvilket land jeg kan få barseldagpenge fra, de har sendt til mig nogle papir som jeg skal udfylde, så nu er jeg rolig at der sker noget.
Jeg har kontaktet dem og har fået at vide at de skal vudere hvilket land jeg kan få barseldagpenge fra, de har sendt til mig nogle papir som jeg skal udfylde, så nu er jeg rolig at der sker noget.