Hjææælp krav til lejekontrakt
Re: Hjææælp krav til lejekontrakt
Ja, der er altså også mange platugler på boligmarkedet. Jeg ved ikke, hvorfor man forsøger at fremleje en lejlighed, som man ikke må fremleje!? Det er jo helt tosset, og siger noget om, hvor presset boligmarkedet er.
Det er ikke alle udlejere i Sverige som spørger om betalingsanmærkninger, når man som du bor i Danmark. De kan i hvert fald ikke se det i deres systemer i Sverige, medmindre du har fået en anmærkning, mens du har boet i Sverige tidligere?
Men altså: Der annonceres hele tiden nye boliger, også fremlejer og bare værelser. Sørg bare for at få en rigtig og lovlig kontrakt, så går alt glat.
Det er ikke alle udlejere i Sverige som spørger om betalingsanmærkninger, når man som du bor i Danmark. De kan i hvert fald ikke se det i deres systemer i Sverige, medmindre du har fået en anmærkning, mens du har boet i Sverige tidligere?
Men altså: Der annonceres hele tiden nye boliger, også fremlejer og bare værelser. Sørg bare for at få en rigtig og lovlig kontrakt, så går alt glat.
Ja jeg kan godt set logiken i det når det til en svensker man vil leje i andenhaands kontrakt det er ligesom i dk , men dog ikk så tit . men det hjælper ikke os der gerne vil flytte til sverige .skaanebo skrev:Ja, der er altså også mange platugler på boligmarkedet. Jeg ved ikke, hvorfor man forsøger at fremleje en lejlighed, som man ikke må fremleje!? Det er jo helt tosset, og siger noget om, hvor presset boligmarkedet er.
Det vil sige jeg skal kigge efter førstehaands kontrakt? jeg kan ikke bruge inndebo hvis vi alle 3 skal bo der jo og vil har tænkt os og blive permenet i sverige så ja..
Men kender du nogen sider udover blocket.se man kan søge på ?
Du kan se efter både förstahands-, andrahands- og inneboendekontrakter. Ved andrahandskontrakt er det bare vigtigt, at fremlejen er godkendt! Og ikke bare godkendt sådan generelt, men det er dig som person, der skal godkendes af boligforeningen/boligselskabet. Og ved inneboende handler det jo om, at rummet skal være stort nok til hele din familie, og udlejer skal være indforstået med, at I kommer til at bo der alle tre.
Har du tjekket gode boligråd her:
viewtopic.php?f=12&t=3421
viewtopic.php?f=12&t=5294
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Du kan vel være 'inneboende' indtil videre, når din mand ikke skal med i første omgang? Det er alt andet lige lettere at finde noget, når du ER i Sverige og der er ingen der siger, du ikke må flytte rundt i Sverige. Det er selvfølgelig ikke ideelt, men bedre end en ulovlig fremleje, som du kan blive smidt ud af med dags varsel.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Ja okay så har jeg prøvet det , og lærte hva jeg skal lede efter 1000 tak , tak for linket men boligforening tager det langt tid skal være ude af min egen her senest d 15 oktober så har lidt travlt .. :sskaanebo skrev:Du kan se efter både förstahands-, andrahands- og inneboendekontrakter. Ved andrahandskontrakt er det bare vigtigt, at fremlejen er godkendt! Og ikke bare godkendt sådan generelt, men det er dig som person, der skal godkendes af boligforeningen/boligselskabet. Og ved inneboende handler det jo om, at rummet skal være stort nok til hele din familie, og udlejer skal være indforstået med, at I kommer til at bo der alle tre.
Jamen ham udlejer forstår ikk helt , kommunikation er lidt svær og min kæreste gider ikke alt det med indebo der skal være styr på det med en godkendt lejekontrakt .. Men igen der ingen der siger man ikke kan flytte rundt derover men det føler jeg ikk for da jeg nu studere og har rigeligt med alt der skal være styr på med ansøgning om fs og min uddannelse sååå ja men tak for svarenemh skrev:Du kan vel være 'inneboende' indtil videre, når din mand ikke skal med i første omgang? Det er alt andet lige lettere at finde noget, når du ER i Sverige og der er ingen der siger, du ikke må flytte rundt i Sverige. Det er selvfølgelig ikke ideelt, men bedre end en ulovlig fremleje, som du kan blive smidt ud af med dags varsel.
Glem den udlejer, som forsøger at leje en bolig ud, som han ikke har lov til at leje ud. Du kan godt selv høre, det lyder helt ude i hampen, ikke!?
Derimod kan du godt nøjes med bare at leje et værelse privat hos nogen. Uden at skulle spørge andre om lov end den, du så bor hos. Det kaldes "inneboende".
Og ja, förstahandskontrakt er nok ret umuligt, specielt når du ikke har en bedre økonomi og er studerende. I hvert fald skal du ikke regne med det hos nogen af de store boligselskaber. Men prøv da bare at søge hos nogle af de mindre boligselskaber. Og ellers må du finde en fremleje, som altså skal være godkendt. Når du er studerende er det i øvrigt også muligt, at du kan leje en studiebolig. Man behøver ikke at studere i Sverige for at få en studiebolig i Sverige. Så forsøg da også det.
Derimod kan du godt nøjes med bare at leje et værelse privat hos nogen. Uden at skulle spørge andre om lov end den, du så bor hos. Det kaldes "inneboende".
Og ja, förstahandskontrakt er nok ret umuligt, specielt når du ikke har en bedre økonomi og er studerende. I hvert fald skal du ikke regne med det hos nogen af de store boligselskaber. Men prøv da bare at søge hos nogle af de mindre boligselskaber. Og ellers må du finde en fremleje, som altså skal være godkendt. Når du er studerende er det i øvrigt også muligt, at du kan leje en studiebolig. Man behøver ikke at studere i Sverige for at få en studiebolig i Sverige. Så forsøg da også det.
Ja gør jeg også :--) jo det gør det men alt det kom først efter jeg havde lagt ud og mødes med ham så ja men så en andrenhands kontrakt der er godkendt skal jeg kigge efterskaanebo skrev:Glem den udlejer, som forsøger at leje en bolig ud, som han ikke har lov til at leje ud. Du kan godt selv høre, det lyder helt ude i hampen, ikke!?
Og ja, förstahandskontrakt er nok ret umuligt, specielt når du ikke har en bedre økonomi og er studerende. I hvert fald skal du ikke regne med det hos nogen af de store boligselskaber. Men prøv da bare at søge hos nogle af de mindre boligselskaber. Og ellers må du finde en fremleje, som altså skal være godkendt.
Man kan godt bytte bolig mellem Danmark og Sverige. Altså hvis du vil tilbyde din nuværende bolig i København til din veninde, så kan du flytte ind i hendes i Malmö. Det skal bare godkendes af de pågældende boligselskaber.
Ja ,men det den lejlighed jeg skal være ude af i Kbh er til okt så det hjælper ikke så meget derskaanebo skrev:Man kan godt bytte bolig mellem Danmark og Sverige. Altså hvis du vil tilbyde din nuværende bolig i København til din veninde, så kan du flytte ind i hendes i Malmö. Det skal bare godkendes af de pågældende boligselskaber.
-
ElJefeDanes
- Geografisk sted: København / Spanien / Sverige
Vi fik en midlertidig lejlighed med inneboende kontrakt for 3 måneder, med en udlejer gennem http://www.airbnb.com
Det er egentlig et site for værelsesudlejning, men de har også hele lejligheder. Prøv at kontakte et par stykker og hør om de er villige til at leje ud igennem 3-6 måneder, mod en lavere fast leje. Vi fandt en 50m2 kælderlejlighed i en villa i Malmø til SEK 5.000 om md, og selv om det ikke liiiige er vores drømmebolig, så stod vi også og skulle have noget med det samme!...
Det gav os så ro på til at få alle registreringer igang, og samtidig lidt bedre tid til at finde en bedre lejlighed, hvilket vi håber snart lykkes.
Det er egentlig et site for værelsesudlejning, men de har også hele lejligheder. Prøv at kontakte et par stykker og hør om de er villige til at leje ud igennem 3-6 måneder, mod en lavere fast leje. Vi fandt en 50m2 kælderlejlighed i en villa i Malmø til SEK 5.000 om md, og selv om det ikke liiiige er vores drømmebolig, så stod vi også og skulle have noget med det samme!...
Det gav os så ro på til at få alle registreringer igang, og samtidig lidt bedre tid til at finde en bedre lejlighed, hvilket vi håber snart lykkes.
1000 tak jeg vil prøve og sende lidt rundt for mangler virkelig boligElJefeDanes skrev:Vi fik en midlertidig lejlighed med inneboende kontrakt for 3 måneder, med en udlejer gennem http://www.airbnb.com
Forresten ved du om man kan registrere sin adresse sådan sted ? Har fundet 2 rigtig gode lejligheder
-
ElJefeDanes
- Geografisk sted: København / Spanien / Sverige
Hvis udlejeren er med på at lave en inneboende kontrakt (vigtigt) på de måneder I er der, så er der ikke noget problem i at registrere sig C/o på adressen. I skal have en kopi af kontrakten med når I tilmelder jer på adressen, samt naturligvis af alle andre relevante dokumenter...
Folkebogføringen (Skatteverket) og Migrationsverket udveksler data, og når I finder et nyt sted at bo og melder flytning, så modtager Migrationsverket automatisk jeres nye adresse (ifølge dem selv
).
Du kan finde en standard inneboende kontrakt ved en hurtig søgning på Google, den ligger som pdf fil, og så er det bare at printe den ud og udfylde sammen med udlejeren. Husk at tage rigeligt kopier af den, I skal bruge den både på Skatteverket og Migrationsverket.
Folkebogføringen (Skatteverket) og Migrationsverket udveksler data, og når I finder et nyt sted at bo og melder flytning, så modtager Migrationsverket automatisk jeres nye adresse (ifølge dem selv
Du kan finde en standard inneboende kontrakt ved en hurtig søgning på Google, den ligger som pdf fil, og så er det bare at printe den ud og udfylde sammen med udlejeren. Husk at tage rigeligt kopier af den, I skal bruge den både på Skatteverket og Migrationsverket.