Hej,
Jeg bor i Malmø og familiesammenført min mand hertil. Min mand har nu det svenske 2års opholdskort, og får den permanente om et år.
Min mand har været på besøg i hans hjemmeland flere gange. Og vi ved at han højst må opholde sig der i 3 måneder ellers mister han sit opholdskort.
Det er sådan at vi to rejser meget, pga. jobmuligheder og studie. Jeg er eksempelvis på felttur i hjemmelandet sammen med min mand.
Gør det noget at vi hele tiden rejser frem og tilbage? dvs. at vi har opholdt os 2½ måneder i udlandet og været tilbage i nogle måneder og så rejst igen i nogle i 2½ mnd.
Skal jeg fortælle det til Migrationverket? eller hvordan hænger det sammen?
Tak
udrejse når man har 2års opholdstilladelse
Re: udrejse når man har 2års opholdstilladelse
Din mand har vel næppe et opholdskort udstedt efter EU-regler, men en svensk opholdstilladelse, som gælder i to år?
Og i så fald er der da intet om, at tilladelsen bortfalder eller mistes, hvis man er ude af Sverige i tre måneder.
Derimod kan det give problemer, hvis I er bortrejst i mere end 6 måneder på et år, i forhold til folkbokföring og skat.
Og i så fald er der da intet om, at tilladelsen bortfalder eller mistes, hvis man er ude af Sverige i tre måneder.
Derimod kan det give problemer, hvis I er bortrejst i mere end 6 måneder på et år, i forhold til folkbokföring og skat.
Re: udrejse når man har 2års opholdstilladelse
Ja han har det svenske to-års.
Så er jeg lettet,
Tusind tak for svar.

Så er jeg lettet,
Tusind tak for svar.