Overvejer at flytte til Sverige.

Her diskuterer vi alle de praktiske aspekter ved at bo i Sverige eller Tyskland herunder boligsøgning samt forhold omkring skat, børnepenge, dagpenge, pension mm. Du kan også indrykke en boligannonce, hvis du søger, udlejer eller sælger en bolig i et af de to lande.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Carl1969

Overvejer at flytte til Sverige.

Indlæg af Carl1969 » 01.07.2013 16:18:42

Hej
Min kæreste er smertepatient, men efter de nye regler om førtidspension, kan hun muligvis ikke få det. Derfor er hun på kontanthjælp nu.
Jeg har selv et lille firma, som endnu ikke tjener så meget, men det kan drives fra Sverige og kan udvides i Sverige.
Min kæreste er gravid og skal føde til september.
Min kæreste har en datter på 14 år, som starter på efterskole i Danmark til august.

Hvordan vil mulighederne være for os i Sverige?
Altså, kan min kæreste få en førtidspension?
Hvis hun ikke kan få førtidspension, hvad er så mulighederne for kontanthjælp? Hvis hun kan få det, hvor meget er det så?
Er medicin billigere i Sverige?

På forhånd tak for svarende.

skaanebo

Re: Overvejer at flytte til Sverige.

Indlæg af skaanebo » 01.07.2013 17:11:33

Jeg tror det er svært at sige noget generelt. Måske kan Øresunddirekt hjælpe jer med flere konkrete svar.

Svensk kontanthjælp udbetaltes i øvrigt skattefrit og er ikke et fast beløb på samme måde som i DK, men behovsbdstemt, så høje medinudgifter vil også medføre, at man får et højere beløb udbetalt.

Besvar