Min kone har hørt om yrkessvenska fra sine klassekamerater, og har fået den ide om at de her i sverige vil betale hende for at studere "yrkessvenska", hvem kender mere til dette?
sådan som jeg læser mig frem til det, er det en hjælp (skole) der samkøres med SFI, og som har til formål at forbedre hendes chancer for at komme ud på arbejdsmarkedet, men intet om at det giver rettigheder til social hjælp, eller anden for for inkomst.
hendes veninder siger hele tiden til hende at de får penge for at studere, og at det er i sverige under samme regler som vi er (EU regler).
er lidt blank på dette område, så hvis nogen ved lidt mere ville det være rart, da alt form for arbejde eller inkomst kommer på et tørt sted meget snart.
-Pangga
yrkessvenska, hvem kender til det?
Re: yrkessvenska, hvem kender til det?
virkelig ingen der kender til dette, og om rettet til tilskud mens man går på det?
-Pangga
-Pangga
Re: yrkessvenska, hvem kender til det?
Min mand har midlertidig opholdstilladelse i Sverige, og han tager nu SFI. Han får derfor "penge" for at gå i skole. Tror ikke umiddelbart, man kan få tilskud til det på anden måde, men jeg er ikke sikker...