Fødsel i Malmø el KBH?

Her diskuterer vi alle de praktiske aspekter ved at bo i Sverige eller Tyskland herunder boligsøgning samt forhold omkring skat, børnepenge, dagpenge, pension mm. Du kan også indrykke en boligannonce, hvis du søger, udlejer eller sælger en bolig i et af de to lande.

Redaktører: ZB, AUG Board

Aya Sama

Re: Fødsel i Malmø el KBH?

Indlæg af Aya Sama » 25.04.2012 01:41:35

Hej :wink:

Mange tak for hjælpen.
Jeg er så glad for, at jeg har fået svar på alt det jeg har spurgt om.

Men der er lige noget mere, hehe.

Du har sagt at det bedre for mig at føde i Dk, før jeg skulle flytte til sverige, så jeg kunne tage den Danske barsel med til Sverige op til 8 måneder.

Jamen jeg har intet arbejde som helst og derfor hvis jeg skulle have hjælp af kommunen vil det ikke hede barselpenge, men så vil det hede (kontanthjælp). Og hvis jeg skulle modtage kontanthjælp kan jeg jo ikke tage det med til sverige.. :(

Det jeg har læst her inde på denne hjemmeside er, at hvis man nu bor i sverige har man ikke det danske sygesikringsbevis mere, så får man det svenske istedet. Så er det måske derfor det vil koste penge at føde i Dk, selvom jeg slet ikke håber at det rigtigt.

Men jeg ringer til fødegangen på hillerød ohospital og får mere at vide.

Men ellers er det bedste jeg vil gøre, det er at vente med at føde i Dk, og flytte til Sverige bagefter.
Så kan jeg bare søge om barselpenge der.

For jeg har det meget bedre med at føde her i Dk.

Synes du det er en god ide??
Og mund det kommer til at gå godt med denne familiesammenføring??

Har en datter i forevejen. Jeg er meget bange at det ik vil gå godt, eller det vil blive hård. :(

Mange knus her fra

Undskyld det var en lang historie, men jeg er så glad for d hjalp mig.

TUSIND TUSIND TAK :wink:

Sama

Besvar