skatteverket

Her diskuterer vi alle de praktiske aspekter ved at bo i Sverige eller Tyskland herunder boligsøgning samt forhold omkring skat, børnepenge, dagpenge, pension mm. Du kan også indrykke en boligannonce, hvis du søger, udlejer eller sælger en bolig i et af de to lande.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
mini

skatteverket

Indlæg af mini » 13.04.2012 16:07:01

Hej

Jeg er dansk statsborger og flyttet min adresse hos en bekendte som c/o adresse for ca. 2 mdr. siden. Jeg arbejder i Kbh.
Jeg har også været hos skatteverket malmø for at søge svensk personnumer for ca. 2 mdr. siden og jeg har afleveret alle dokumenter, de kræver bl.a. ansættelsebevis, 3 lønsedler.. osv. Jeg har også oplyset min kone og mit lille barn på ansøgning, men de bor lige nu i Vietnam og ikke flytter sammen med mig til Sverige.

Men desværre har jeg ikke fået noget fra skatteverket. i dag kommer jeg forbi skatteverket igen for at spørge dem. Men de gav mig bare sagsnummer og bad mig ringe til skatteverket for at sprørge. De sagde også, det er så presset behandling, fordi de er så mange dansker, som flytter til Sverige og normal tager det op til ca. 1 mdr for at få svensk personnumer :?:

Har nogen oplevet samme situation som mig? Kan nogen hjælpe mig forklare hvad jeg kan gøre nu?

OB. Da jeg bor i Sverige, har jeg set en dejlig lejlighed i Malmø og har underskrivet købeaftale. Jeg skal flytte ind omk. juni.

gulpanra

Re: skatteverket

Indlæg af gulpanra » 17.06.2012 22:08:33

hej folk. jeg er flyttet til malmø og skal læse i dk, så jeg skal lave et bus/tog kort, men ved ikke hvor jeg kan lave det? skal man lave det i dk eller i sverige?plzzzzzzzz help, takkkk.

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 18.06.2012 06:23:21

Som studerende får du særlig rabat, så lav det i DK

GitteK

Indlæg af GitteK » 18.06.2012 06:39:37

Skatteverket går meget op i, om det er sandsynligt, at man skal bo et år eller mere i Sverige, når de skal udstede personnummer. Givetvis på grund af de mange danskere som flytter til SE i en periode på under 1 år.

En c/o adresse kan antyde et kort ophold. Köb af bostadsrätt kan antyde et längere ophold. Jeg ville da bestemt give dem kopi at köbskontrakten påfört sagsnummer.

Måske tager det også längere tid fordi du har oplyst din kone og barn. Jeg ved ikke om de opfatter det som om du også söger om personnummer til dem. Ring til sagsbehandleren og oplyst, at din familie ikke bor i SE og at ansögningen kun gälder dig.

Og ellers er det bare at vente.

gulpanra

Indlæg af gulpanra » 18.06.2012 21:23:16

skaanebo skrev:Som studerende får du særlig rabat, så lav det i DK
Mange tak for hjælpen.

Besvar