Jeg er dansk statsborger og flyttet min adresse hos en bekendte som c/o adresse for ca. 2 mdr. siden. Jeg arbejder i Kbh.
Jeg har også været hos skatteverket malmø for at søge svensk personnumer for ca. 2 mdr. siden og jeg har afleveret alle dokumenter, de kræver bl.a. ansættelsebevis, 3 lønsedler.. osv. Jeg har også oplyset min kone og mit lille barn på ansøgning, men de bor lige nu i Vietnam og ikke flytter sammen med mig til Sverige.
Men desværre har jeg ikke fået noget fra skatteverket. i dag kommer jeg forbi skatteverket igen for at spørge dem. Men de gav mig bare sagsnummer og bad mig ringe til skatteverket for at sprørge. De sagde også, det er så presset behandling, fordi de er så mange dansker, som flytter til Sverige og normal tager det op til ca. 1 mdr for at få svensk personnumer
Har nogen oplevet samme situation som mig? Kan nogen hjælpe mig forklare hvad jeg kan gøre nu?
OB. Da jeg bor i Sverige, har jeg set en dejlig lejlighed i Malmø og har underskrivet købeaftale. Jeg skal flytte ind omk. juni.