Ophold i Sverige under ansøgningsprocessen
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Ophold i Sverige under ansøgningsprocessen
Øhh, hvor har du de 6 mdr. fra? Tjenestetiden forventes nedsat til 12 måneder, fra de nuværende 18.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Det er jeg temmelig sikker på min kæreste har helt styr på 
Det er noget med, at hvis man indkaldes lige efter "high school" er det 18 mdr., men er man uddannet er det enten 6 eller 12 mdr. alt efter din uddannelse.
Med den uddannelse min kæreste har, forventer han, det bliver 6 mdr. Det er i hvert fald den tid, hans studiekammerater har været inde.
Mvh. Julie
Det er noget med, at hvis man indkaldes lige efter "high school" er det 18 mdr., men er man uddannet er det enten 6 eller 12 mdr. alt efter din uddannelse.
Med den uddannelse min kæreste har, forventer han, det bliver 6 mdr. Det er i hvert fald den tid, hans studiekammerater har været inde.
Mvh. Julie
-
mh1
- Kontakt:
Tjaaah, hvad der HAR været gældende er én ting, hvad der kommer til at gælde noget andet. Lige nu er der intet tilgængeligt om de 6 mdr. på http://www.asal.msb.gov.tr/
Det skyldes formodentlig, at planen er at dem med universitetsuddannelse for fremtiden skal aftjene samme antal måneder som dem uden (12 mdr.):
http://www.netdergim.com/kisa-askerlige-uzun-plan
Det skyldes formodentlig, at planen er at dem med universitetsuddannelse for fremtiden skal aftjene samme antal måneder som dem uden (12 mdr.):
http://www.netdergim.com/kisa-askerlige-uzun-plan
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Ja, jeg skal ikke gøre mig klog på det. Jeg kan ikke læse linkene, da jeg ikke forstår tyrkisk.
Jeg har vist dem til min kæreste, og han er stadig af den holdning, at han kun skal være inde i 6 mdr.
Mvh. Julie
Jeg har vist dem til min kæreste, og han er stadig af den holdning, at han kun skal være inde i 6 mdr.
Mvh. Julie
Lige en lille update på min kærestes militær-situation, hvis nogen skulle være interesseret.
Han startede her for 3 uger siden, og han bliver færdig midt i januar, så han havde altså helt ret, da han sagde, han kun skulle ind i 6. mdr.
Han blev sendt til en form for test i starten af august, og den var så derefter, han fik at vide, hvor han skulle hen og hvor længe.
De første 3 uger tilbragte han sammen med andre i samme situation som ham: uddannede, der kun skal være inde i 6 mdr., og i dag er han så blevet overført til det sted, hvor han skal være de sidste 4,5 mdr.
Jeg ved godt ovenstående ikke har noget med indlæggets oprindelige emne at gøre, men jeg ville gerne lige afslutte "sagen", når nu der var lidt uenighed/forvirring over, hvor længe han skulle være i militæret.
God søndag aften
Han startede her for 3 uger siden, og han bliver færdig midt i januar, så han havde altså helt ret, da han sagde, han kun skulle ind i 6. mdr.
Han blev sendt til en form for test i starten af august, og den var så derefter, han fik at vide, hvor han skulle hen og hvor længe.
De første 3 uger tilbragte han sammen med andre i samme situation som ham: uddannede, der kun skal være inde i 6 mdr., og i dag er han så blevet overført til det sted, hvor han skal være de sidste 4,5 mdr.
Jeg ved godt ovenstående ikke har noget med indlæggets oprindelige emne at gøre, men jeg ville gerne lige afslutte "sagen", når nu der var lidt uenighed/forvirring over, hvor længe han skulle være i militæret.
God søndag aften
-
mh1
- Kontakt:
Det kan være svært at følge med lovændringer her til lands - regeringspartiet her behøver jo ikke forhandle til højre og venstre for at få gennemført noget, så nogle gange ændres regler før der overhovedet har været debat om det, og dermed nærmest samtidig med at pressen får nys om det. Men ændringen af værnepligten blev så ikke til noget i denne omgang, til alt held for din kæreste.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
mh: Ja, vi er i hvert fald MEGET glade for den forholdsvis korte tid, han skal være i militæret 
Derudover har han også har god mulighed for at ringe til mig 15-30 minutter hver dag, så det er dejligt
Nu skal han bare have det overstået, så vi ikke længere skal tænke på det, og vi igen kan være sammen
Derudover har han også har god mulighed for at ringe til mig 15-30 minutter hver dag, så det er dejligt
Nu skal han bare have det overstået, så vi ikke længere skal tænke på det, og vi igen kan være sammen