Personnummer til min mand
Personnummer til min mand
Hej
Min mand har for en uge siden søgt om et personnummer hos skatteverket. Efter tre dage fik vi et brev hvor der stod at han ikke kan få personnummeret før vi dokumenteret for om hvordan jeg skulle forsørge ham osv. Disse dokumenter sendte jeg til migrationsverket da min mand søgte om opholdskort i Sverige. Er det de samme dokumenter jeg skal sende til skatteverket eller er det noget helt andet?
OBS. da min mand søgte om opholdstilladelse i Sverige, havde jeg et arbejde i DK, men jeg nu er jeg blevet fyrret. Jeg er i tvivl om jeg skal sende nogle nye dokumenter eller om det er nok at sende de dokumenter jeg sendte til migrationsverket.
Kan migrationsverket godt aflevere de dokumenter jeg fik sendt til dem?
Tak på forhånd !
Min mand har for en uge siden søgt om et personnummer hos skatteverket. Efter tre dage fik vi et brev hvor der stod at han ikke kan få personnummeret før vi dokumenteret for om hvordan jeg skulle forsørge ham osv. Disse dokumenter sendte jeg til migrationsverket da min mand søgte om opholdskort i Sverige. Er det de samme dokumenter jeg skal sende til skatteverket eller er det noget helt andet?
OBS. da min mand søgte om opholdstilladelse i Sverige, havde jeg et arbejde i DK, men jeg nu er jeg blevet fyrret. Jeg er i tvivl om jeg skal sende nogle nye dokumenter eller om det er nok at sende de dokumenter jeg sendte til migrationsverket.
Kan migrationsverket godt aflevere de dokumenter jeg fik sendt til dem?
Tak på forhånd !
Re: Personnummer til min mand
Du skal bare sende de samme dokumenter til skatteverket som du sendte til migrationsverket . tror ikke du får dokumenterne tilbage igen , send altid kopier
Hej
Tak for dit svar
Jeg har i dag snakket med min mands sagsbehandler for at spørge hende om hvad hun mente med brevet. Hun sagde at jeg skulle sende hende nogen nye lønseddler og ikke de dokumenter jeg sendte til migrationsverket. Jeg fortalte hende at jeg var blevet arbejdsløs så sagde hun at min mand ikke kunne få personnummer, kan dette passe?
Tak for dit svar
Jeg har i dag snakket med min mands sagsbehandler for at spørge hende om hvad hun mente med brevet. Hun sagde at jeg skulle sende hende nogen nye lønseddler og ikke de dokumenter jeg sendte til migrationsverket. Jeg fortalte hende at jeg var blevet arbejdsløs så sagde hun at min mand ikke kunne få personnummer, kan dette passe?
Altså hvis du ikke kan forsørge din mand, så har han jo ikke nogen ret til at opholde sig i Sverige sammen med dig efter EU-reglerne.
Og hvis du bliver nødt til at bede dem om kontanthjælp, kan du nok godt regne med at blive hældt hjem til DK igen ganske hurtigt.
Hvis du er dagpengeberettiget er du anderledes stillet, så har din mand ret til ophold efter EU-reglerne og skal således have et personnummer udstedt.
Så enten finder du et arbejde af minimum 10-12 ugentlige timers varighed i Sverige eller også så må din mand vende tilbage til sit hjemland indtil du har fundet et job og kan bevise overfor de svenske myndigheder at I ikke bliver en økonomisk belastning for deres skatteydere.
Og hvis du bliver nødt til at bede dem om kontanthjælp, kan du nok godt regne med at blive hældt hjem til DK igen ganske hurtigt.
Hvis du er dagpengeberettiget er du anderledes stillet, så har din mand ret til ophold efter EU-reglerne og skal således have et personnummer udstedt.
Så enten finder du et arbejde af minimum 10-12 ugentlige timers varighed i Sverige eller også så må din mand vende tilbage til sit hjemland indtil du har fundet et job og kan bevise overfor de svenske myndigheder at I ikke bliver en økonomisk belastning for deres skatteydere.
Han har jo fået opholdskort som gælder for 5 år, hvordan kan han så blive sendt hjem igen?
Jeg havde et arbejde da jeg fik ham herhen, men nu er jeg blevet fyrret.
Kan vi godt søge familiesamføring til DK efter EU-reglerne selvom han ikke har fået personnummer i Sverige.
Jeg havde et arbejde da jeg fik ham herhen, men nu er jeg blevet fyrret.
Kan vi godt søge familiesamføring til DK efter EU-reglerne selvom han ikke har fået personnummer i Sverige.
I kan sagtes søge fs i dk selvom din mand ikke har fået svensk personnummer . men hvis han finder et job bare af en times varighed så skal han jo have et svensk person nummer for at kunne få udbetalt løn .
Kan du få dagpenge eller har du formue I kan leve af?
I kan sagtens søge et dansk opholdskort uden at din mand har et svensk personnr.
I kan sagtens søge et dansk opholdskort uden at din mand har et svensk personnr.
Hvordan skal han kunne arbejde hvis han ikke kan få personnummer?
Jeg studerer i DK og derfor får SU er det nok?
Hvis vi nu søger om FS til DK mister han så sit opholdskort i Sverige?
Jeg studerer i DK og derfor får SU er det nok?
Hvis vi nu søger om FS til DK mister han så sit opholdskort i Sverige?
Hvis han får et arbejde så skal skatteverket jo udstede et cpr nummer .
Nej man mister ikke sit svenske opholdskort selvom man søger et i dk . I søger bare fs i dk og får i nej så har han jo stadig sit svenske opholdskort . Får i positiv svar på ansøgning af Dansk opholdskort , så flytter i bare til dk .
Nej man mister ikke sit svenske opholdskort selvom man søger et i dk . I søger bare fs i dk og får i nej så har han jo stadig sit svenske opholdskort . Får i positiv svar på ansøgning af Dansk opholdskort , så flytter i bare til dk .
Tak for svaret
Jeg har et sidste spørgesmål ..
Hvis jeg nu sender skattevarket en lønseddel for november måned, ansættelseskontrakt, og huslejekontrakt kan de så nægte at udstede ham et personnummer?
Jeg har et sidste spørgesmål ..
Hvis jeg nu sender skattevarket en lønseddel for november måned, ansættelseskontrakt, og huslejekontrakt kan de så nægte at udstede ham et personnummer?
Prøv at sende det , men ellers betyder det ikke noget for jeres ansøgning om fs i dk om han har cpr nummer eller ej.
-
fundiver199
Hvis din mand har fået et opholdskort, skal Skatteverket naturligvis ikke sidde og udføre den kontrol, som Migrationsverket allerede har udført. Har I ikke vedlagt en kopi af hans opholdskort til Skatteverket?
Jo de har taget et kopi af hans opholdskort ..
Men skatteverket påstår at de ikke har noget med Migrationverket at gøre og derfor skal vi sende dem alt helt forfra, før de kan udstede ham et personnummer.
Altså min man er kommet her for at arbejde og det kan han jo ligesom ikke hvis han ikke får sit personnummer. Jeg er blevet arbejdsløs og prøver at finde et arbejde, men de vil have dokumenterne senest den 27.december. Ved ikke hvad jeg skal gøre nu. Er helt lost!
Men skatteverket påstår at de ikke har noget med Migrationverket at gøre og derfor skal vi sende dem alt helt forfra, før de kan udstede ham et personnummer.
Altså min man er kommet her for at arbejde og det kan han jo ligesom ikke hvis han ikke får sit personnummer. Jeg er blevet arbejdsløs og prøver at finde et arbejde, men de vil have dokumenterne senest den 27.december. Ved ikke hvad jeg skal gøre nu. Er helt lost!
send skatteverket de lønsedler du har alt det du sendte til migrationsverket , og jo din mand kan da sagtens sige ja til et job og starte med at arbejde ....... når han skal have løn så SKAL de jo udstede et personnummer 
-
fundiver199
Skatteverkets fremgangsmåde er klart ulovlig. Opholdskortet beviser din mands ret til at bo i Sverige, og så må andre svenske myndigheder naturligvis ikke foretage en selvstændig kontrol heraf. Hvis de måtte det, så var der jo ingen grund til, at din mand overhovedet skulle have udstedt et opholdskort. Har du fået noget på skrift fra Skatteverket, eller er du kun blevet mundtligt vildledt?