Jeg er ved at flytte tilbage til DK, og jeg står i en lidt mærkelig situation: Jeg er blevet tilbudt en privat bolig, som jeg med sikkerhed ved jeg kan få. Derudover har jeg fået en email fra en boligforening om at en lejlighed, som jeg sagde ja til, alligevel ikke blev udlejet til anden side, da lejeren ombestemte sig, og nu vil de godt vide om jeg stadig er interesseret.
I sidstnævnte email står der ingenting om hvilket nummer jeg er på listen. Der står heller ikke noget om hvorvidt jeg kan få den hvis jeg siger ja, eller om de har sendt denne email til 100 andre også.
Jeg skal give svar til den private bolig i dag, og jeg skal give svar til boligforeningen inden de åbner næste gang, altså på mandag kl 10. Jeg kan derfor ikke ringe og spørge dem.
Jeg vil helst have boligen fra boligforeningen, men vil helst ikke smide den anden væk før jeg er sikker på at jeg får den fra boligforeningen. Så er der nogen der kan svare på om de sender den slags mails ud til mange, eller om jeg kan regne med at jeg er den eneste?
Boligforeningers praksis - et lidt usædvanligt spørgsmål
-
Kim P. Nyberg
- Geografisk sted: Herning
- Kontakt:
Re: Boligforeningers praksis - et lidt usædvanligt spørgsmål
Hvis der er tale om en almen boligorganisation, skal visse regler overholdes. Herunder hvilket nummer du har i køen til boligen. Du er samtidig sikret mod snyd og bedrag fra udlejers side med hensyn til depositum mv. Et ja til boligen vil være bindende, og hvis dem der står foran dig har sagt nej eller ikke har svaret (hvilket også betragtes som et nej), tildeles du boligen. Alle der er skrevet op til boligen, har samme frist som dig til at svare, hvilket du jo har skrevet er på mandag, når boligorganisationens kontor åbner.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser