Vi er et Dansk/mexikansk par der er kommet i en yderst ubehagelig situation grundet vores alt for sene erkendelse af de danske reglers voldsomme konsekvenser for vores ophold sammen.
Min mexikanske kone er gravid og skal føde i juli måned vi har akut brug for at finde et sted i Sverige grundet situationen omkring min kone's graviditet og vores usikre økonomiske grundlag der er knyttet til at vi begge er under uddannelse.
Jeg ønsker så indgående at min gravide kone kan slippe for al den stress der vil følge af indvandringsprøven, forsørgerkrav, og den generelle usikkerhed der præger FS-området i dansk juridisk regi. Således søger vi en eller anden form for bolig i Sverige så vi kan komme til at søge på EU-reglerne i stedet.
Af hele mit hjerte og sjæl vil jeg på forhånd takke alle former for sparring, tilbud, og bistand i vores beklemte situation.
Mine tanker går ud til alle i vores eller lignende situationer!
Et nødråb - Udlejning af værelse i forbindelse med FS
-
fundiver199
Re: Et nødråb - Udlejning af værelse i forbindelse med FS
Et godt råd er at søge bolig i Landskrona. Ventetiden på en helt regulær lejebolig (hyre i första hand) er i det område kun nogle få måneder, og priserne er lavere end i Malmø. Jeg har en ven, som betaler, hvad der svarer til cirka 3.100 DKK for en helt regulær 2-værelses lejlighed i et boligselskab, og ventetiden var kun nogle få måneder.
Ulempen i forhold til Malmø er den ekstra transporttid og -udgift, hvis man skal arbejde eller studere i Danmark. Det tager 1 time og 3 minutter med toget til Hovedbanegården, og der er kun afgang 1 gang i timen. Kører man i bil, så er afstanden cirka 40 km længere end fra Malmø.
Ifølge indlæg af skribenten Henrik S kan du som studerende få et månedskort til den offentlige transport for cirka 600 DKK om måneden uanset afstanden.
Ulempen i forhold til Malmø er den ekstra transporttid og -udgift, hvis man skal arbejde eller studere i Danmark. Det tager 1 time og 3 minutter med toget til Hovedbanegården, og der er kun afgang 1 gang i timen. Kører man i bil, så er afstanden cirka 40 km længere end fra Malmø.
Ifølge indlæg af skribenten Henrik S kan du som studerende få et månedskort til den offentlige transport for cirka 600 DKK om måneden uanset afstanden.
Re: Et nødråb - Udlejning af værelse i forbindelse med FS
Hej,
jeg står i samme situation og skal bruge en bolig i sverige meget snart.
jeg er tilmeldt boplatssyd.se men på siden kan man ikke søge på landskrona
kender i en hjemmeside hvor man kan søge på landskroan ??
mvh
midak
jeg står i samme situation og skal bruge en bolig i sverige meget snart.
jeg er tilmeldt boplatssyd.se men på siden kan man ikke søge på landskrona
kender i en hjemmeside hvor man kan søge på landskroan ??
mvh
midak