Værelse på kollegium udlejes i Sverige

Her diskuterer vi alle de praktiske aspekter ved at bo i Sverige eller Tyskland herunder boligsøgning samt forhold omkring skat, børnepenge, dagpenge, pension mm. Du kan også indrykke en boligannonce, hvis du søger, udlejer eller sælger en bolig i et af de to lande.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Leoness
Geografisk sted: Herlev, Danmark
Kontakt:

Værelse på kollegium udlejes i Sverige

Indlæg af Leoness » 18.02.2010 20:30:15

Hejsa,

Min mand og jeg er ved at søge FS via EU-reglerne og har boet i Sverige siden 1. April 2009, på et kollegieværelse i en forstadsby til Malmö (Åkarp).

Nu har vi så fået lejlighed i KBH og søger derfor nogen som vil overtage vores værelse per 1. Marts 2010, så vi ikke skal betale for Marts måned (vi var for sent ude med opsigelsen).

Værelset er ca. 15 m2, hvilket ikke er meget, men til gengæld er der også et klædeskab/opbevaringsrum som man kan gå ind i fra værelset af. Der er også to senge som kan sættes sammen, en sofa, et skrivebord med stol, samt en reol og et sofabord.

Der er et stort fælles køkken, to badeværelser med toilet i begge, samt udendørsarealer som er skønne om sommeren.

Man kan se nærmere på www.rumsuthyrning.se - der er tale om Rum 3, og man må indrette som man vil.

Lejen er ca. 3000,- Dkkr og der kræves en måneds depositum og lejen betales forud. Inklusiv i lejen er der vand, varme, el, trådløst internet, TV og rengøringsmidler samt toiletpapir. Det koster 25 Svenske kr. for at vaske. Tørring er inklusiv.
Det ligger ca. 20 minutters gang fra det populære Burlöv Center, og ca 7 minutter til det nærmeste bus stoppested hvor bussen kører til Malmö på kort tid.

Det er ikke tilladt at holde dyr og heller ikke at ryge indendørs.
Der er 1 kalender-måneds opsigelse. Husk at bede om en kontrakt.

Det er et meget atypisk kollektiv hvor folk har det fint med at holde sig for sig selv, men samtidig også er åbne overfor kontakt.

Perfekt til dem som har brug for at opholde sig i Sverige for en kortere bemærkning, evt. med henblik på FS.

Hvis du/I er interesseret, så send mig en mail på mdiduro@hotmail.com , så skal jeg sætte dig/Jer i forbindelse med min udlejer, eller skriv hér.

Mvh.

Det lykkelige FS ægtepar fra hhv. Danmark og USA =)

Charlotte1988

Re: Værelse på kollegium udlejes i Sverige

Indlæg af Charlotte1988 » 18.09.2010 18:58:10

Rummet er ikke længere i jeres hænder vel?

nannablichfeldt

Indlæg af nannablichfeldt » 18.09.2010 21:15:07

Hejsa..

Det er ikke for at blande mig, men da jeg bor paa det ovennaevnte kollektiv pt. sammen med min mand, ved jeg at det dansk/amerikanske par ikke laengere bor her, og at der pt. ikke er nogle vaerelser ledige. Men naar min mand og jeg flytter retur til Danmark skal jeg nok göre opmaerksom paa det herinde saa nogle af Jer evt. benytte denne alle tiders ordning, hvor alt er inkluderet i husleje stort set.

Vh.

Charlotte1988

Indlæg af Charlotte1988 » 19.09.2010 10:53:44

Lyder rart.

Mvh,
Charlotte

nannablichfeldt

Indlæg af nannablichfeldt » 25.11.2010 00:33:15

Kaere Forumbrugere,

Jeg vil bare lige göre opmaerksom paa, at der nu er et vaerelse ledigt i kollektivet hvor min mand og jeg bor. Hvis en af jer herinde paa Forum skulle vaere interesseret kan I kigge paa http://www.rumsuthyrning.se/ , hvor I kan finde kontaktoplysninger paa udlejerne. Vaerelset er ikke ret stort, men hvis man tror man kan klare sig med den trange plads saa er det alt i alt en billig og nem lösning. Udover det er billigt er vores erfaring at det ogsaa er rigtig rart at den ikke-danske aegtefaelle ikke skal gaa alene hjemme altid mens den anden er paa arbejde.

Tjek det ud hvis I har lyst og mod paa det - held og lykke.

Mvh. Nanna

karima kamal

Indlæg af karima kamal » 19.12.2010 00:32:50

skal man studere i sverige eller er det fint nok hvis man studerer i kbh?

hilsen karima

nannablichfeldt

Indlæg af nannablichfeldt » 19.12.2010 19:45:28

Det er nærmere et kollektiv end det er et kollegie.

Vi der bor her har alle mulige forskellige baggrunde. Nogle studerer, men de fleste arbejder.

Vores oplevelse her har været rigtig god. Men det er helt uden tvivl et must at man er et social væsen, der udholder minimalt privatliv.

karima kamal

Indlæg af karima kamal » 19.12.2010 23:05:47

ok, nu spørger jeg lige dig nanna inden jeg ringer derover, skal man betale depositum for et værelse og kan man godt bo 2 i et værelse.

mvh karima

nannablichfeldt

Indlæg af nannablichfeldt » 29.12.2010 22:38:06

Hej Karima

Undskyld det sene svar, har haft meget at se til.

Man betaler et meget lille depositum, men jeg vil nu naermere kalde det forudbetalt husleje, da det daekker den sidste maaneds husleje.

Det der, i vores öjne, er perfekt ved dette sted er at man kun har en maaneds opsigelse. Man betaler en maaneds husleje i depositum, man har internet, el, varme & vand og möbler inkluderet i huslejen.

Dermed sagt er det rigtig nemt og ligetil at flytte ind og ud. Man skal ikke leje flyttebil to gange og man er ikke nödsaget til at blive boende i Sverige 3 maaneder efter at man har faaet den danske opholdstilladelse.

Der er selvfölgelig ulemper ved at bo i et kollektiv til tider. Men vi synes det har vaeret en rigtig positiv oplevelse alt i alt.

Held og lykke til jer

missy

Indlæg af missy » 06.01.2011 12:17:21

nannablichfeldt skrev:Hej Karima

Man betaler et meget lille depositum, men jeg vil nu naermere kalde det forudbetalt husleje, da det daekker den sidste maaneds husleje.

Det der, i vores öjne, er perfekt ved dette sted er at man kun har en maaneds opsigelse. Man betaler en maaneds husleje i depositum, man har internet, el, varme & vand og möbler inkluderet i huslejen.

Dermed sagt er det rigtig nemt og ligetil at flytte ind og ud. Man skal ikke leje flyttebil to gange og man er ikke nödsaget til at blive boende i Sverige 3 maaneder efter at man har faaet den danske opholdstilladelse.

Der er selvfölgelig ulemper ved at bo i et kollektiv til tider. Men vi synes det har vaeret en rigtig positiv oplevelse alt i alt.

Held og lykke til jer
Er det sådan forstået at det er et værelse som man udlejer også er der fælles køkken bad osv?? Min veninde leder efter et værelse i sverige som hun skal bruge en gang imellem. Derfor er det også vigtigt for hende at huslejen ik er så dyr? ka ik rigtigt se på hjemmesiden hvad huslejen er på??

missy

Indlæg af missy » 06.01.2011 12:19:10

Hov sorry så lige at huslejen er på 3000 danske havde ik lige læst det første indlæg ordenligt :lol:

karima kamal

Indlæg af karima kamal » 22.01.2011 22:01:05

nannablichfeldt skrev:Hej Karima

Held og lykke til jer
hej

jo tak skal du have. nu er det godt nok lige et andet spoergsmaal som ik hoere til herinde men kan min mand faa opholdstilladelse i dk efter 3 maaneder i sverige. det vidste jeg nemlig ik og hvor kan jeg laese mere om det

Besvar