Hej
Er der nogen der ved om det er muligt at få overført sin kones skattefradrag (i Danmark) når man bor i Sverige? Er det overhoved muligt når hun ikke er skattepligtig i Danmark?
Vi bor i Sverige hvor vi er familiesammenført efter EU-reglerne. Jeg har arbejdet og betalt skat i Danmark hele den tid vi har boet i Sverige. Min kone har ikke haft arbejde mens vi har boet i Sverige da hun først har modtaget sit opholdskort og svensk personnummer for nyligt. Vi vil derfor gerne kunne overføre hendes fradrag til mig.
Mvh.
Mike
Ægtefælle fradrag
Re: Ægtefælle fradrag
Nej, det tror jeg ikke, hvis din kone ikke var skattepligtig i DK før hun flyttede til Sverige:
"Fraflytning
Ægtefæller, der er sambeskattede ved fraflytningen til udlandet, kan overføre uudnyttede personfradrag til hinanden. Hvis ægtefællernes skattepligt ophører på forskellige tidspunkter i indkomståret, kan der ske overførsel af uudnyttede personfradrag mellem ægtefællerne. Se skd.1976.35.11."
"Fraflytning
Ægtefæller, der er sambeskattede ved fraflytningen til udlandet, kan overføre uudnyttede personfradrag til hinanden. Hvis ægtefællernes skattepligt ophører på forskellige tidspunkter i indkomståret, kan der ske overførsel af uudnyttede personfradrag mellem ægtefællerne. Se skd.1976.35.11."
mhg
Juniorrådgiver for ÆUG
Juniorrådgiver for ÆUG