Foertidspension
-
Foertidspension
Hej. Kan jeg som dansker soege om foertidspension i sverige? Og kan man ikke EU aegtefaelle ogsaa soege foertidspension i sverige?
Mvh
Mvh
Re: Foertidspension
Som dansker mener jeg, at skal du søge om at få din tilkendte førtidspension fra Danmark med til Sverige. Kontakt Udbetaling Danmark.
Betingelserne for at din ægtefælle kan få førtidspension i Sverige er bl.a., at man har boet i Sverige i en årrække. Du kan læse mere hos pensionsmyndigheten.se
Betingelserne for at din ægtefælle kan få førtidspension i Sverige er bl.a., at man har boet i Sverige i en årrække. Du kan læse mere hos pensionsmyndigheten.se
-
Hej. Men hvis jeg er flyttet til sverige kan jeg saa ikke soege om foertidspension der?
Mvh
Mvh
Hvis du opfylder betingelserne. Se Pensionsmyndigheten.
-
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Du finder ikke noget brugbart på 'Pensionsmyndigheten', men du kan finde noget her: https://www.forsakringskassan.se/privat ... ersattning
I følge det kan du kun gøre dig håb om at få nogen form for førtidspension, hvis du er eller tidligere har været forsikret i Sverige og har en varigt nedsat arbejdsevne. Beløbet du kan få afhænger af, hvor længe du har boet i Sverige, og af din alder. Umidddelbart vil jeg tro at du vil blive henvist til at søge dansk pension.
I følge det kan du kun gøre dig håb om at få nogen form for førtidspension, hvis du er eller tidligere har været forsikret i Sverige og har en varigt nedsat arbejdsevne. Beløbet du kan få afhænger af, hvor længe du har boet i Sverige, og af din alder. Umidddelbart vil jeg tro at du vil blive henvist til at søge dansk pension.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
Hvis jeg saa tager til sverige og forsikrer mig, kan jeg saa soege foertidspension der?