Skal jeg flytte til Tyskland
Skal jeg flytte til Tyskland
Hej - kan efterhånden indse at blive gift lige pt er næsten umuligt - lige pt pendler jeg mellem Dk hvor jeg bor ( er dansker ) og Tyskland hvor min muslimske mand er asyl ansøger - de har sagt han ikke bliver sendt hjem da han er palæstinenser fra Libanon og har været fængslet gentagne gange men hvilket ophold han ender ud med er jeg ikke klar over. Adskillelsen af os er frygtelig så jeg tænker lidt om jeg evt skal flytte til Tyskland og anmode campen om at han må opholde sig hos mig - er det en mulighed ?
-
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Skal jeg flytte til Tyskland
Så vidt jeg kan finde frem til, vil det være muligt, hvis han har opholdt sig min. 3 måneder i lejren.
De tyske myndigheder kan evt. være positive overfor at give ham lov til ægteskab, for så overtager du jo forsørgerpligten. Hvis du kan flytte, og få arbejde eller har tilstrækkelige midler på anden vis, OG I bliver gift, så åbner muligheden for at han får opholdsret efter EU-reglerne sig jo. I givet fald får både I og de tyske myndigheder løst et problem. Win-win.
De tyske myndigheder kan evt. være positive overfor at give ham lov til ægteskab, for så overtager du jo forsørgerpligten. Hvis du kan flytte, og få arbejde eller har tilstrækkelige midler på anden vis, OG I bliver gift, så åbner muligheden for at han får opholdsret efter EU-reglerne sig jo. I givet fald får både I og de tyske myndigheder løst et problem. Win-win.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Super - tak for svar
Nu har jeg fået prøveattest fra kommunen og min kommende mand er igang med at få hans - i forbindelse med jeg fik attest skulle jeg underskrive at jeg er bekendt med de danske familie sammenføringsregler - hvad indebærer det ? Tænker stadig om det bedste er at benytte EU regler i Tyskland men er forvirret
-
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Myndighederne ønsker formodentlig at sikre sig, at ingen af ægtefællerne tror at de blot ved at gifte sig kan få fs i Danmark.
Og ja, hvis du kan bruge EU-reglerne, så gør endelig det. De danske bliver jo strammet igen og igen.
Og ja, hvis du kan bruge EU-reglerne, så gør endelig det. De danske bliver jo strammet igen og igen.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG