Andre par med problemer med den tyske udlændingeservice

Her kan skrive om din egen historie og/eller skæbne, og læse andres oplevelser m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
EMAB
Indlæg: 21
Tilmeldt: 07.04.2010 08:57:32

Andre par med problemer med den tyske udlændingeservice

Indlæg af EMAB » 25.08.2011 22:10:31

Hej allesammen

Der er rigtig mange tråde herinde med historier fra Sverige. Jeg er meget intresseret i at høre fra par med oplevelser fra Tyskland.

Jeg selv har den 15. september boet i Flensborg i et år og vi kæmper stadig med en vis frue i udlændingeservice. Jeg har for et halvt år siden sammensvoret mig med en advokat og det ser endelig lyst ud. Men jeg tør ikke engang håbe, så bange er jeg for at blive skuffet igen. Min advokat har gennem retslig vis fået indsigt i vores dokumenter fra ausländerbehörde. Han er kommet frem til at FRUEN har regnet vores indkomst forkert. I dokumentet er der oplyst et et tal der svarer til en tredjedel af hvad vi i virkeligheden har til rådighed. Men ikke nok med at hun har regnet det forkert, nej hun har regnet det TO hele gange forkert. For vi har nemlig fået afslag to gange. Der er et lillebitte håb i mig at det vil lykkes denne gang, men jeg får helt ondt i maven af at tænke på det.

Hvad med jer? Hvordan er jeres erfaringer?

resser
Indlæg: 166
Tilmeldt: 05.03.2010 09:56:13
Geografisk sted: København

Re: Andre par med problemer med den tyske udlændingeservice

Indlæg af resser » 07.10.2011 08:45:07

Jeg kender også meget godt den tyske udlændingestyrelse,
og de er kendt for bevidst at lyve, så denne regnefejl kan være helt bevidst.

Kim P. Nyberg
Indlæg: 2885
Tilmeldt: 02.02.2009 11:41:42
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Andre par med problemer med den tyske udlændingeservice

Indlæg af Kim P. Nyberg » 07.10.2011 09:20:11

Der har i denne forbindelse tidligere har været tråde herinde om denne frue i Flensburg. Men tager man til andre kommuner i Tyskland, er tonen en helt anden. Så det er måske værd at overveje IKKE at flytte til Flensburg kommune.
Seniorrådgiver i Ægteskab Uden Grænser

LejlaD
Indlæg: 80
Tilmeldt: 24.01.2009 20:02:11

Re: Andre par med problemer med den tyske udlændingeservice

Indlæg af LejlaD » 18.10.2011 11:08:16

hej Emab, hvordan går det med jeres sag,hr i fået svar?

Besvar