blandede oplevelser

Her kan skrive om din egen historie og/eller skæbne, og læse andres oplevelser m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
xdzgor
Indlæg: 57
Tilmeldt: 31.01.2009 23:59:42

blandede oplevelser

Indlæg af xdzgor » 07.06.2011 17:13:26

Er der andre her der har rigtige blandede oplevelser når man ringer til udlændingeservicen? Jeg har snakket med et par stykke som har været rigtig hjælpsomme og som har foreslået forskellige ansøgningsmuligheder, samt svaret på spørgsmål på en høflige, venlige og fyldestgørende måde. Andre gang snakker jeg med dem som siger bare kort "nej", "det kan du ikke", "hun er ikke til stede" fx, på en meget sure, næsten aggressive måde - uden selv at komme med ekstra information eller kommentarer eller foreslag. Hvilken betydning har "service" i deres navn?

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: blandede oplevelser

Indlæg af mh1 » 07.06.2011 20:02:01

Hvordan DU får svar kan nok afhænge af mange ting - såsom hvordan sagsbehandleren blev talt til af personen umiddelbart før dig, hvor lang tid der er gået siden han/hun sidst fik noget at spise/drikke, hvor tæt på lukketid det er og meget andet. De ER også kun mennesker, dem der arbejder i US :wink:
mh
Rådgiver for ÆUG

resser
Indlæg: 166
Tilmeldt: 05.03.2010 09:56:13
Geografisk sted: København

Re: blandede oplevelser

Indlæg af resser » 07.06.2011 20:28:37

Enig mh

men, mennesker er jo også i sig selv,forskelllige.

:?

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Re: blandede oplevelser

Indlæg af fundiver199 » 08.06.2011 13:49:03

Hvis man vil have en god behandling, når man ringer til nogen, så gælder det generelt om at forsøge at skabe en positiv kontakt med det samme. Det er noget med stemmeleje, høflig tiltaleform og så videre. Men som mh er inde på, så kan man også være uheldig at få en person i røret, der lige er blevet svinet til af en anden borger, og hvis tålmodighed måske derfor er brugt op.

Man kan også sende en email til US, hvis man har konkrete spørgsmål. Så kommer man helt ud over dette "personlige" præg med, om man nu lige kommer til at snakke med en "sur" eller "glad" medarbejder. Og medarbejderne kan svare på ens spørgsmål i ro og mag og har desuden tid til at undersøge ting, de evt. måtte være i tvivl om.

Jeg synes normalt, at US svarer både hurtigt og kvalificeret, når ÆUG sender dem spørgsmål pr. email. Men det kan da godt være, at vi får lidt positiv særbehandling, fordi vi er en organisation.

Besvar