Opholdstilladelse i hus

Her kan skrive om din egen historie og/eller skæbne, og læse andres oplevelser m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
sandmonkey

Opholdstilladelse i hus

Indlæg af sandmonkey » 13.11.2010 11:14:07

Kære forum.

Først og fremmest vil jeg gerne takke for al den hjælpe og støtte som har været at finde her. Jeg tror ikke at vi ville have klaret det uden inspiration og hjælp fra forumet.

Vi søgte om familiesammenføring d.30/8-2010 og 4 uger senere modtog vi kvitteringsbrevet. 2 uger efter modtog vi en anmodning om sikkerhedsstillese og vi har været så heldige at nordea gerne ville oprette en anfordingsgaranti for os (selvom jeg aldrig har været kunde hos dem).

Alt i alt har vores forløb været kort og godt, om end vi i dag kan bide neglene lidt over alle de nye stramninger og overveje om vi mon tog den rigtige beslutning da vi søgte via de danske nationalregler. Men som min ægtefælle siger, worst case scenario er jo at vi river teltpløkkerne op og flytter udenlands i en periode, og så ville vi jo under alle omstændigheder have vundet tid til at spare lidt sammen og lære sproget osv.

Indtil videre er vi ihvertfald glade og lettede og vi håber ikke at regeringen yderligere vil spænde ben for os.

Besvar