Ved ikke hvor jeg skal begynde

Her kan skrive om din egen historie og/eller skæbne, og læse andres oplevelser m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
MizDixie
Geografisk sted: Denmark

Ved ikke hvor jeg skal begynde

Indlæg af MizDixie » 13.04.2009 19:15:59

Hej i forummet.javascript:emoticon(':oops:')

Sidder og læser jeres historier herinde, og tja bliver godt nok noget frustreret i maven.

Jeg har en noget kringlet historie her.

April år 2007 tager vi på en ferie i dejlige Alanya. Det var det bedste jeg nogen sinde har gjort.

Jeg vågnede simpelt hen op, og opdagede at den mand jeg havde levet sammen med i 17 år bestemt ikke var andet end en ven for mig.
Jeg begyndte at tænke over om det virkelig var alt jeg ønskede mig i livet. Nej det var det nemlig ikke, jeg ønskede mere af livet.

Så i oktober måned 2007 tog jeg endelig det store skridt at forlade ham, og fortælle ham jeg ville skilles. Vi er altså stadig venner.

Hertil skal lige fortælles at da jeg var i Alanya fik jeg en del venner der, som jeg så snakkede med over Messenger – og var nede og besøge senere også.

En af de venner, snakkede jeg rigtig godt med. Han var der til at snakke med, og da jeg så havde forladt min daværende mand, begyndte vi at snakke mere. Så i november måned opdagede jeg at jeg faktisk savnede ham, når han ikke var online.
Bestemt ikke noget jeg syntes var smart – især fordi jeg følte mig som en gammel fjollet kone. (Jeg er noget ældre end ham)
Han kunne da bestemt ikke have det på samme måde.
Det viste sig så at det havde han faktisk. Se det er jo skønt nok.

SUK men men men… Her er det så først mit lille problem begynder at opstå. Jeg var jo af den overbevisning at når man havde valgt at det skulle være overstået det gamle liv, ja så var det med at komme videre og finde sit eget liv.

NEJ – se min x-mand og jeg har et fælleds hus og børn. Og ja jeg skriver har et fælles hus, vi har nemlig ikke kunnet få det solgt endnu.

Uha, sorry men historien er lang kan jeg godt se.

Mig og min kæreste (som vennen jo er nu) har været kærester siden midt i november 2007 – vi elsker hinanden, og vil meget gerne tilbringe resten af livet sammen.

Min mindste er en datter, hun skal så konfirmeres her i denne måned – og efter det har vi besluttet (x – og mig) at huset er nød til at ryge på tvang. Det er ikke menneskeligt længer det her.

Men nu bliver jeg jo rigtig bekymret, for hvis jeg nu gerne vil have min kæreste her op, kan jeg så godt hvis jeg får en mega gæld?

Min dejlige kæreste og jeg skal faktisk forloves her i maj…

Men hvor er det hårdt at være så langt fra hinanden, og så oven i købet sidde fast i sit hus med en x-mand.

Håber der er nogen der har nogle gode råd til mig… ved ikke helt hvilke.

Men jeg føler mig bare frustreret.

Charlotte
:oops:
♥ together forever we shall be, never apart, maybe in distance, but not in the heart, I will love you always heart to heart ♥

ABJ78

Indlæg af ABJ78 » 13.04.2009 20:02:28

Hej Charlotte.
Tillykke med den nyfundne kærlighed. Kan godt forstå alle dine tanker og frustrationer omkring bl.a. gæld, det er desværre ikke så ligetil at finde en kæreste i udlandet, som man agter at leve med i DK.
Når det er sagt er der måske lys for enden af tunellen.
Idet du har særbørn med din tidligere mand kan du få dispensation for bl.a. sikkerhedsstillelsen, som evt. kunne blive et problem, hvis man har meget gæld.

Dog er jeg lidt i tvivl om reglen med særbørn om US ser på børnenes alder, og om dine børn, som er i konfirmationsalderen og opefter, stadig går ind under denne regel. Du kan evt ringe til US - også anonymt - og spørge til dette.

Du kan læse mere her:
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/f ... aeller.htm

ZB

Indlæg af ZB » 13.04.2009 20:15:40

Jeg vover pelsen med et svar til dig her:

Allerførst skal I gifte jer. Derefter søger I om familiesammenføring.

Jeg tænker umiddelbart du vil kunne komme i klemme med at få lov til at få en bankgaranti i banken efter en tvangsauktion.

Det I kan gøre er:
1) benytte jer af EU-reglerne hvor I ikke skal stille bankgaranti

eller

2) Hvis din exmand har samkvem min. hver 14.dag med jeres børn under 18 år har du det man kalder for særbørn. Det kan I skrive på ansøgningen og så får I dispensation for alle kravene på nær proformakravet.

Her er det så at du skriver du er en del ældre end din kæreste.
Du skal være opmærksom på hvis det drejer sig om mere end 8 år skal I vedlægge beviser på at det er ægte kærlighed. Er der under 8 år imellem jer er der ingen problemer med at opfylde proformakravet.

Bruger I de danske regler om familiesammenføring og du får dispensation pga. særbørn skal du være opmærksom på om dit yngste barn når at fylde 18 inden din mand får permanent opholdstilladelse
.
I så fald skal I opfylde alle betingelserne for familiesammenføring. Der kan det være at gælden for huset stadig spøger om 4 år f.eks. i forhold til bolig, men sidder i en ejerbolig eller lejebolig med mere end 3 års kontrakt på dette tidspunkt burde det være i orden. Bankgarantien skal I stille, men vil så være nedskrevet med halvdelen (ca. 29000 kr) hvis din mand har bestået danskuddannelsen og det burde være muligt for jer at skaffe pengene når man er forberedt på dette i mange år.
Vi kan jo også håbe at bankgarantien helt er væk. Der arbejdes i hvertfald i hærdigt på det i ÆUG på i disse krisetider hvor vi erfarer flere og flere får nej i banken!

MizDixie

Indlæg af MizDixie » 05.05.2009 15:03:58

Tak for jeres svar.

Ja der er da nogle løsningsmodeller der.

Der er 12 år mellem mig og min kæreste.
Og hvordan beviser man sin kærlighed ?

Min yngste datter er lige blevet 14 her i april, så hun har da nogle år i nu før hun bliver myndig.

Takker for svarene.

Mvh Charlotte
♥ together forever we shall be, never apart, maybe in distance, but not in the heart, I will love you always heart to heart ♥

ZB

Indlæg af ZB » 05.05.2009 15:20:45

Vedlæg så mange beviser som muligt I kan så de ikke siger det er proforma! billeder , tlf. regninger, breve osv.

MizDixie

Indlæg af MizDixie » 05.05.2009 15:31:41

Okay, så kan jeg regne ud jeg skal have en god snak med ham om billeder. Han bryder sig ikke om at blive fotograferet nemlig. Men jeg har da flere billetter hvor han står booket ind på hotellet også.

Og jo lidt billeder har vi da. Og selvfølgelig lidt breve.

Men det må vi jo finde ud af.

Tak for svaret.

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 05.05.2009 20:11:48

Jeg vil også sige tillykke. Og jeg går da også og håber, at hvis vi bliver nødt til at søge fs i DK (bor nu i Tyrkiet), så bliver der ikke lagt mest vægt på billed-dokumentation for vores forhold - min mand er godt nok glad for at blive fotograferet, men da det er jo som regel mig, der fotograferer, har vi vel kun ca. 5 billeder, hvor vi begge er på, selv om vi har levet sammen i 10 år... I øvrigt er der godt 13 år imellem os, og jeg er ældst, så selv om man i Tyrkiet er noget værre end i DK mht holdningen til forhold, hvor kvinden er ældst, så kan det da fungere 8)
Et godt råd: pløj forum igennem for 'gamle' sager, hvor der gives råd om brug af EU-reglerne mm., så i er ordentligt forberedt og sørg for at spare godt med tålmodighed op. :wink:
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar