afvist a norsk ambassade på sri lanka

Her kan skrive om din egen historie og/eller skæbne, og læse andres oplevelser m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
goldy45
Indlæg: 13
Tilmeldt: 23.04.2019 08:20:26

afvist a norsk ambassade på sri lanka

Indlæg af goldy45 » 23.04.2019 08:30:32

Thomas Høj

Så skriver jeg til jer igen med håbet om at i vil lytte til mig:

jeg er ligenu bosat på sri lanka sammen med min sri lankanske kone
og vil gerne hjem til danmark og starte et mere sikkert og trygt liv sammen med hende.

Jeg har i dag d.23/4-2019 kl 10.45 været på den norske ambassade for jeg havde indtryk af at der skulle være danske representativer
på ambassaden netop nu, men blev pure afvist da de ikke er ankommet endnu.
jeg ville gerne have snakket med en norsk representativ, men kunne jeg heller ikke, skulle ringe til en
Ms.andaappe gennem telefon, da hun ikke enganng ville tage sig tid til os og komme ud til os
så kan ikke rigtig forstå at der ligger en norsk ambassade her som skulle varetage danske interesser, det føles ikke rigtig
for mig, da jeg snakkede med en sri lankansk kvinde.
Men at man skal stå udenfor en skandinavisk ambassade og føle mig meget lidt velkommen er virkelig ikke rart,
og ikke mindst føle sig meget lidt værd som dansker.

Sagen drejer sig om spouse visa, fordi jeg vil hjem til danmark med min kone, og vil ikke vente 1-2 år på an afgørelse
pga situationen hernede lige nu.

Da der er blevet erklæret undtagelsestilstand hernede, er det meget usikkert at være her.

vi er begge godt klar over proceduren omkring spouse visa, og planen var også et bo hernede
2-3 år, besøge danmark, så min kone kunne se landet, før vi ansøgte om visa, men som det er lige nu
kan jeg ikke vente på at der skal gå så lang tid på an afgørelse omkmring visa til min kone.
I må kunne hjælpe mig i sådan en situation og lade mig komme hjem og starte mit liv i danmark med min kone
Men fordi men ikke er gift med en dansker, skal det hele jo ligesom besværlig gøres.

min kone har ligeså meget ret til danmark som jeg har.

jeg er førtidspensionist, blev jeg d.26/7/2019.
Har også familie i danmark som er nervøs for os, som gerne vil have vi kommer hjem til danmark.
men vi må se om der sker noget omkring mit brev.

mange venlige hilsener
Thomas Høj



Hejsa allesammen.
jeg ville bare dele dette med jer for at fortælle jer lidt om hvor svært det er at komme hjem til danmark selv som dansker, fordi man er gift
med en vidunderlig kvinde fra sri lanka.
jeg ikke sur eller gal på nogen indefor de relevante instancer, men jeg kan bare ikke forstå hvorfor det skal være så ubegribeligt svært
bare fordi men ikke er dansk gift.
hvis i har information eller ved om man kan få hjælp et sted, så må i endelig gerne skrive eller linke.
vi udfylder ansøgnings skema på nyidanmark i dag og sender ind, og så må vi håbe på det bedste og regne med det værste.

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: afvist a norsk ambassade på sri lanka

Indlæg af skaanebo » 23.04.2019 16:17:48

Kontakt Udenrigsministeriets Borgerservice for vejledning ang. at kontakte en dansk repræsentation i Sri Lanka.

Besvar