Uvelkommen!

Her kan skrive om din egen historie og/eller skæbne, og læse andres oplevelser m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Uvelkommen!

Indlæg af mh1 » 07.04.2017 06:42:27

https://jyllands-posten.dk/premium/brie ... rebet-usa/
"En amerikansk kvinde, der har boet i Danmark i mere end 32 år, skal senest på søndag forlade Danmark. Det har Udlændingestyrelsen besluttet. 60-årige Mary Stewart Burgher gik i 2015 på pension efter i mange år at have arbejdet for WHO i Danmark, og hun søgte da om opholdstilladelse i landet. Det har hun fået afslag på, selvom hun ifølge TV 2 Lorry taler dansk, er fuldt integreret og har boet i Danmark over halvdelen af sit liv. Ifølge Udlændingestyrelsen er amerikanerens tilknytning til Danmark dog ikke stor nok, bl.a. fordi hun ikke har nogen børn i Danmark - eller andre steder for den sags skyld. »Jeg har aldrig haft en dansk mand, og jeg har aldrig fået et barn. Men det vil jeg ikke straffes for. Jeg kan ikke forstå, at man ikke kan have en særlig tilknytning til Danmark, uden at man skal have et barn,« lyder det fra Mary Stewart Burghers."
mh
Rådgiver for ÆUG

closed1
Indlæg: 1863
Tilmeldt: 23.06.2011 22:21:59

Re: Uvelkommen!

Indlæg af closed1 » 07.04.2017 07:23:57

Den afgørelse er helt hen i vejret - Hun har sikkert fået lov til at betale skat i de sidste 32 år .

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Uvelkommen!

Indlæg af mh1 » 07.04.2017 07:33:34

Det er vist lige dér, problemet er: hvis hun har arbejdet for WHO, kan det være hun har arbejdet i Frihavnen, som ikke betragtes som værende et stykke af DK, og hun har muligvis ikke skullet betale dansk skat. Der har åbenbart været andre lignende tilfælde, men hvis folk så har en dansk ægtefælle, samlever eller børn, kan det 'redde' én.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar