stavnsbinding af flygtning...?

Her kan skrive om din egen historie og/eller skæbne, og læse andres oplevelser m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Blueberry
Indlæg: 1
Tilmeldt: 14.09.2016 22:22:26

stavnsbinding af flygtning...?

Indlæg af Blueberry » 15.09.2016 00:43:34

Hej alle
Min kæreste er syrisk flygtning og han har fået opholdstilladelse fra 1/9-16 efter §7.1. Han er blevet visiteret til en kommune, der ligger temmelig langt fra hvor jeg bor, hvilket vi selvfølgelig er ret frustrerede over. Vi ønsker derfor, at han hurtigt muligt kan flytte hertil. Hvilke muligheder har vi? Jeg er godt klar over, at han muligvis kan blive overflyttet til min kommune, hvis han finder fast arbejde eller bliver optaget på en uddannelse her. Men findes der alternativer? Hvis vi eksempelvis gifter os....? Kan min kommune så nægte at overtage integrationsansvaret for ham? Og hvad hvis han ikke ønsker nogen form for offentlig forsørgelse? Kan hans kommune så forhindre ham i at flytte, eller kan min kommune evt. forhindre denne proces? Det er ikke umiddelbart så nemt for mig at flytte, da min datter går i skole,jeg har fast arbejde, ejerlejlighed mm., så jeg ville klart foretrække, hvis han kunne komme til "min" kommune.
På forhånd tak :-)

Chr. R.
Indlæg: 156
Tilmeldt: 02.02.2015 23:44:22

Re: stavnsbinding af flygtning...?

Indlæg af Chr. R. » 15.09.2016 08:23:07

Forventes der samme antal svar som der er postet præcis samme spørgsmål om :?:

closed1
Indlæg: 1863
Tilmeldt: 23.06.2011 22:21:59

Re: stavnsbinding af flygtning...?

Indlæg af closed1 » 15.09.2016 10:22:13

Det bedste sted at få et korrekt svar er at du henvender dig på det lokale jobcenter og spørger integrations kontoret .
Der er grund til at poste samme spørgsmål i flere tråde , da dette kan medføre at folk bruger tid på at svare på samme spørgsmål .

Derfor har jeg slettet de 2 andre post.

Besvar