Et falsk ægteskab???

Her kan skrive om din egen historie og/eller skæbne, og læse andres oplevelser m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Fruabdelkhalek
Indlæg: 2
Tilmeldt: 26.03.2016 23:53:14

Et falsk ægteskab???

Indlæg af Fruabdelkhalek » 27.03.2016 01:23:10

Hej. Jeg har bare brug for at høre nogle forhåbentlig gode historier fra jer herinde.

Jeg er gift på 7. år med en Egyptisk mand. Han er 9 år yngre end jeg. Jeg mødte ham på en ferie til Egypten - helt klassisk historie. Jeg var alene mor til en dreng på 5 år, men altså - hvis jeg selv skal sige det - var en flot pige på det tidspunkt ;-) Vi blev gift rimeligt hurtigt. Jeg havde ikke tid eller penge til at vi skulle rejse frem og tilbage, så jeg besluttede mig faktisk hurtigt for, at skulle det være, så skulle det være her i DK. Hans mor døde da han var 12. Hans far har været fraværende. Han voksede op hos en tante, og flyttede væk fra hende som ret ung, da de ikke kunne enes. Så han har ikke helt haft samme vilkår som andre unge mænd, der typisk bor hjemme i stil de bliver gift, og så flytter op ovenpå forældrene. Han har klaret sig selv det meste af sin ungdom.

Kort efter han fik sin midlertidige opholdstilladelse, fik han arbejde som opvasker, og derfra har han langsomt, men sikkert arbejdet sig op. Han står nu i lære som kok på Skovshoveds hotel. Han har ingen egyptiske venner han hænger ud med. En enkelt perifær ven i Århus (vi bor på Sjælland) men ellers er hans venner danske. Han beder ikke. Går ikke i moske. Han er pænt elendig til at faste.... Men han har en slags samvittighedskvaler over ikke at gære de ting. Jeg har aldrig ønsket/forsøgt at forhindre eller modarbejde hans kultur eller tro. Tværtom. Jeg tror på at vi kommer længst med accept og respekt for hinanden.

Vi har været gift i 7 år nu. Han har været en 100% kærlig og opdragende (på godt og "ondt") far for min søn, der ikke havde kontakt til sin bio-far. Vi har sidenhen fået 2 dejlige børn. Den yngste er nu 2 mnd.

Forleden delte jeg historien om vores møde i en lukket gruppe på Facebook. Der var så en kvinde der reagerede med at fortælle mig, at ALLE udenlandske mænd KUN gifter sig for at få permanent opholdstilladelse. Hun havde selv været gift i 10 år med en mand fra Bangladesh, og fået en søn med ham. Han skred da han fik permanent ophold. Hun fortæller desuden om en række andre virkelige skrækkelige historier. Nogle hvor manden er skredet, og så kommer hans kone og 3 børn pludselig til dk fra Marokko osv osv osv.

Jeg elsker min mand. Er han perfekt?Nej da :-) Kan jeg få nogle af hendes såkaldte tegn, til at passe på os? Ja set kan jeg. Feks går han ud uden mig (han er kok....) men han går også meget gerne ud med mig. Hun siger at "de" spiller de perfekte ægtemænd. At alle i hans familie samt venner, ved hvad der foregår. At sexliv og samværd virker til at være perfekt - men det hele er bare en løgn.

Jeg ved godt at jeg bør stole på min mand. Men det gør de kvinder der bliver snydt jo også!?!?!? Så hvordan kan jeg stole på min egen fornemmelse????

Jeg har fortalt min mand om situationen. Jeg har fortalt ham, at jeg er helt rundt på gulvet. Jeg ha også sagt, at jeg gerne vil forlade ham, men at vi ikke bliver skilt før hans permanente ophold er i hus. Børnene skal jo ikke miste deres far!! Men han siger at jeg er tosset, og at han ville blive meget ked af det, hvis jeg går. Han er sød og tålmodig med mig, og ringer 1000 gange hjem for at høre om jeg er ok.

Er der nogle herinde, der stadig er gift med deres muslimske mænd, efter de har fået permanent ophold??? Det håber jeg virkelig at der er.......

Hilsen "Fru Abdelkhalek"

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Et falsk ægteskab???

Indlæg af mh1 » 27.03.2016 15:42:54

Der kan fortælles uendelig mange triste historier om rent danske ægteskaber, som ender dårligt. Betyder det at ALLE danske ægtemænd er nogen skiderikker eller ALLE dansk hustruer er rappenskralder? Nej, vel?

Din kontakt er muligvis helt uden virkelig erfaring, men er islamofob, eller hun overfortolker sin egen dårlige erfaring til at være 100% dækkende for alle blandede ægteskaber. Eller hun er bare er så forbitret at hun ikke kan unde andre, at det ikke går lige så skidt for dem.

Dem, som lever lykkeligt og tilfredse i deres blandede ægteskab har sjældent det store behov for at udbrede sig om det på fb eller andre steder, mens dem der har fået sår på sjælen har brug for at fortælle det - og så er der dem, som bare svælger i selvmedlidenhed og kaster sig over enhver ny, som de kan hælde vand ud af ørerne overfor.

Kan man stole 100% på et andet menneske, på sine egne følelser og fornemmelser og på at ens ægteskab er og forbliver solidt? Nej, det kan man ikke - men man kan VÆLGE at stole 100% på sin ægtefælle, på sine følelser og fornemmelser, og man kan VÆLGE at arbejde på at holde sit ægteskab solidt.

Kender du udtrykket "at sætte lus i skindpelsen"? Det er præcis det, din kontakt har gjort. De lus må du se at få udryddet. Tag et kig ind i dig selv, og find ud af hvorfor denne fuldkommen ukendte kvinde forekommer dig at være mere troværdig end din mand, som du har kendt så mange år?

Min tyrkiske mand er godt 13 år yngre end jeg, og han har haft opholdstilladelse til DK, men ikke som familiesammenført, den fik han uafhængigt af mig, bortset fra at han havde et sted at flytte ind. Vi har boet i DK og bor nu i Tyrkiet. Vi har også boet sammen i Tyskland et år, hvor han også fik sin opholdstilladelse uafhængigt af mig.

Så nej, det er IKKE alle udenlandske mænd, som KUN gifter sig for at få ophold i Europa.
mh
Rådgiver for ÆUG

Fruabdelkhalek
Indlæg: 2
Tilmeldt: 26.03.2016 23:53:14

Re: Et falsk ægteskab???

Indlæg af Fruabdelkhalek » 28.03.2016 09:07:58

Tak for dit svar! Jeg ved ikke hvorfor jeg lader mig rive med. Måske fordi jeg går hjemme på barsel, og er lidt understimuleret....

Jeg har delt med min mand, hvad hun har fortalt mig. Det gjorde jeg med det samme. Og selvom han siger det samme som dig - så har det alligevel kørt inde i mit hoved. Det hun fortæller er jo netop, at man ikke kan stole på sin egen fornemmelse.... Det er jo nærmest gysermateriale....

Igår sagde min mand - lettere irriteret over hele situationen; ok - så går jeg måske om 5 år. Kan du så ikke bare nyde mig den tid vi har sammen???

Det vil jeg så gøre :-)

Hilsen T

Zeawen
Indlæg: 55
Tilmeldt: 26.03.2015 09:22:50

Re: Et falsk ægteskab???

Indlæg af Zeawen » 23.04.2019 05:49:44

Jeg ved godt den her tråd er gammel. Men jeg er da fuldstændig chokeret over at en eller anden tilfældig fremmed kvinde der fortæller dig et eller andet lort, får dig til at gå hen og sige til din mand igennem 7 år at du vil skilles...

Hvis du stadig lurer rundt på det her forum ville det da være spændene med en opdatering.

Besvar