startet med US

Her kan skrive om din egen historie og/eller skæbne, og læse andres oplevelser m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Schjerbeck

startet med US

Indlæg af Schjerbeck » 15.07.2008 08:53:44

heysa alle...

Er ny herinde.... men det er dejligt at møde andre, der har været eller er igennem de samme ting, som min kæreste og jeg nu er igennem. Jeg mødte min russiske kæreste for kort tid siden, og vi er meget forelskede... men det viser sig at hvis man gerne vil ses, skal man læse en MASSE regler igennem først.
Man kan dog læse dem på US hjemmeside, men der er MANGE regler, og det ville egentlig være dejligt om man kunne få en kontaktperson til at hjælpe en.
Vi er i øjeblikket igang med at søge om Visa vi er nu på 7 uge, og har intet fået at vide... ringer til dem ofte, men er bare nødt til at vente *suk*... men det er forvirrende, da vi skal vente op til til 10 ( siger de ) og at vi hele tiden får forskellige ting at vide....

skriver mere, når der er nyt i sagen.[/b]
17/7
Har modtaget spørgeskemaet... der var dog fejl i det... men da jeg ringede til US kunne de nemt rette det over telefonen. Jeg spurgte da om jeg ikke skulle komme ind og aflevere det hos dem, da jeg arbejder tæt ved... men nææ nej.. fik at vide at pga deres indviklede procedure kunne jeg være uheldig at det ville havne forkert, og engang havde en uheldig person vente 5 måneder, da det ved en fejl blev sendt til Indenrigsministeret.
Heldigvis for den oplysning... han rådede mig til at scanne det og sende det med mail.
Tak for det... et lille point til US for den hjælp. :D
Senest rettet af Schjerbeck 17.07.2008 13:47:23, rettet i alt 1 gang.

jerry
Geografisk sted: Tyrkiet/Sverige

hejsa

Indlæg af jerry » 15.07.2008 10:31:05

Hej.
Kan godt forstaa du föler det er kaotisk. Jeg kan varmt anbefale dig at læse mange af traadende herinde. Vi har haft sögt visum og senere hen er vi flyttet til Sverige. Jeg har mere eller mindre kun benyttet mig af Æug's forum. Alle relevante oplysninger findes herinde og folk er urtolig söde til at hjælpe paa alle maader. Du faar större hjælp herinde end f.eks. fra us. Men desværre har vi jo ikk magten over folks skæbne, men vi gör alt for paavirke det til det bedste form af hjælp. Velkommen til den bedste forening dags dato :wink:

Schjerbeck

utrolig :-(

Indlæg af Schjerbeck » 22.07.2008 13:30:20

Jeg sendte mit besvarede spørgeskema ind i torsdags via mail. JEg havde scannet dokumenterne for at det skulle kunne hurtigere at processere.... i dag er de STADIG IKKE kommet ind i journalen..... er simpelthen SÅ træt af US.
De kan jo ikke komme videre i ansøgningen før at skemaet er i journalen.

Schjerbeck

ENDELIG !!!

Indlæg af Schjerbeck » 23.07.2008 12:00:41

Nå Ringede igen i dag, og nu havde de endelig fået det besvarede spørgeskema lagt ind i journalen. Måske hjelp det alligevel at ringe hverdag... man skal bare huske at være høflig.

Nu venter vi så spændt på at få at vide hvornår visumet er klar... hvis vi da får det... men det bude vi....

Ringer dog alligevel hver anden eller tredje dag for at holde presset...

Schjerbeck

Indlæg af Schjerbeck » 28.07.2008 08:45:24

På torsdag er der gået 9 uger... som var den max tid, som de skrev at det kunne tage, da vi søgte... og stadig intet hører vi fra dem... ringer næsten hver dag... og får det samme svar hver gang... "ikke klar endnu, andet kan vi ikke sige" ..... Det er SÅ frustrerende... og for hverdag der går, mindskes min ferie sammen med kæresten... det ender nok med at vi slet ikke får nogen ferie sammen.....
HADER US!!!!!

Anne Alver
Geografisk sted: Danmark

tålmod iblandet frustration

Indlæg af Anne Alver » 29.07.2008 12:14:09

Hej, vi ventede i alt 3 mdr. fra vi indleverede visa-ansøgningen til der kom svar. De 9 uger, de siger er ikke en MAX. Det er et gennemsnit. Ved os var det 7-9 uger, da vi afleverede ansøgningen og undervejs blev det ændret til 9-10 uger. Efter jeg havde indsendt det udfyldte spørgeskema gik der nok 3 uger, før de så sendte et brev om, at jeg skulle stille nogle penge som garanti. Da det var en fejl fra deres side, måtte jeg bruge tid på at undersøge reglerne og kontakte dem for at påpege fejlen. Samme dag som jeg gjorde det, fik min mand så accept for visa. Jeg fik det dog kun at vide, fordi jeg ringede efter 3 dage for at høre, hvad der skete. De informerer ikke dig med mindre du ringer.

matildeudenh

Indlæg af matildeudenh » 29.07.2008 13:48:54

Bare så du ved det, så bliver din ferie med din kæreste ikke kortere. De giver stadig visum for lige så mange dage som I har søgt, I kan så vælge et nyt tidspunkt der passer jer ebdre. Vi var ude for det samme, men valgte bare nogle andre dage senere på året. Det er bare irriterende, fordi man jo planlægger ferie efter det - men der fik ejg at vide af US, at folks ferie regner de med kan flyttes...

slinky

Indlæg af slinky » 29.07.2008 20:16:13

Oha, melder mig under fanerne som utålmodig visum-svar-venter!

I fredags var der gået de 10 uger, som vi havde fået af vide - og stadig intet svar!

Jeg er personligt MEGET træt af US, synes at det er utrolig dårligt og sløvt systen de har!
Jeg har snakket med samtlige medarbejdere der svarer på telefonerne - det er jo de samme mennesker hver dag, så så mange kan de altså ikke være. Puha, er især træt af een af dem!

Jeg synes desuden, at det er fuldstændig uacceptabelt, at man som involveret part ikke får besked på nogen som helst måde af US. Jeg gik ud fra da vi søgte, at de selvfølgelig ville sende brev til både min mand og jeg - men næ nej, kun til ham. Som bor i Tyrkiet - har boet dernede sammen med ham i 16 måneder, så ved hvordan posten (ikke) fungerer!
De sagde, "at de jo ikke kan sidde og sende brev ud til så mange mennesker", hvilket jeg synes er noget vrøvl, for de kan jo bare lave nogen standard svar.

Jeg synes at man bliver mødt af en kynisme der er helt utrolig, og kan være svær at håndtere, når man står i en så presset situation som denne!

Og hvis de er så pressede, så må de enten sætte nogen flere mennesker til at besvare, eller oplyse om den korrekte behandlingstid!

Puha, fik luft!

jerry
Geografisk sted: Tyrkiet/Sverige

hej slinky

Indlæg af jerry » 30.07.2008 19:11:28

Naar us har truffet afgörelsen, sender de svaret til amdassaden i Ankara og de vidresender saa brevet til din kæreste. Har selv boet i Tyrkiet i mere end 2 aar saa ved hvordan det er med posten. Nogen gange kan det godt lade sig göre at faa svaret mundtligt af us og derefter kan du saa kontakte ambassaden i Ankara eller İstanbul og höre hvornaar i kan hente visummet. De siger som regel at din kæreste/mand skal vente paa brevet, men spörger du efter en dasnk konsulent er de som regel mere samarbejdsvillige

Anne Alver
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Anne Alver » 30.07.2008 22:39:57

Da min mand fik accept for visa, blev han ringet op af generalkonsulatet i Istanbul, hvor vi havde indleveret ansøgningen, og de gav ham så beskeden og fortalte hvad han skulle medbringe, når han kommer og skal have visaet ind i passet.
Det sker så i næste uge! Hold op hvor det bliver spændende!!! :D
Jeg rejser derned i morgen,så vi lige kan holde lidt ferie sammen i Syden, før han så skal med mig hjem for første gang - og for første gang ud af Tyrkiet!! :D

slinky

Indlæg af slinky » 02.08.2008 11:29:00

Ja kender proceduren, men der er en lidt anden udvikling i min sag - se evt nærmere under mit indlæg i "visum" forum.

Vi må håbe at de er samarbejdsvillige, for han når ikke at modtage det brev.... men us er også pludselig meget service mindede i vores sag.... blir spændende.

Min mand har været i dk een dag før (han har boet i svreige), men glæder mig meeeeget til at være den der kan vise rundt!

Er der nogen af jer der er medlem af den dansk/tyrkisk klub der er skrevet om her i forummet - og er den stadig aktiv?? Synes det er alletiders idé.
Kærligheden overvinder alt

Schjerbeck

Indlæg af Schjerbeck » 04.08.2008 11:32:48

ok... ringede igen i dag for at høre om visumet var klar... det var det ikke... så forlangte jeg at tale med en chef.... fik så sous-chefen i røret... Pernille et-eller-andet.... hun var fink nok og forklarede mig forsinkelserne, og at hun ville rykke for det........ en time senere ringer de og siger at det er godkendt og hun har fået visumet.... JUUUHUUUU!!!!!!

Nu skal vi bare have ambassaden i Rusland til at lave det, så kæresten kan hente det.... håber at de kan gøre det hurtigt, da vores ferie startede i dag.

slinky

Indlæg af slinky » 04.08.2008 13:28:53

Gud hvor er du bare heldig!

Vi har stadig ikke fået svar, det er simpelthen for ringe.

Jeg har også bedt om akt indsigt, de papirer har jeg heller ikke fået tilsendt - de siger at jeg har sagt at det alligevel ikke var relevant...

Jeg er så frustreret over denne situation, og føler mig endnu mere dårligt behandlet når jeg ser hvor hurtigt det er gået for jer!

Men mange gange tillykke med et!

Schjerbeck

Indlæg af Schjerbeck » 04.08.2008 13:36:01

Slinky... be om at komme til at tale med souschefen....og forklar sagen....

slinky

Indlæg af slinky » 07.08.2008 22:32:09

Endelig kom svaret - jeg blev ringet op af dem i tirsdags, og fik at vide at der var sendt tilladelse afsted til Ankara.

Så nu kommer han på mandag - kan bare slet ikke fatte det!!!!!

Jubii

Besvar