[Afsluttet - hun har fået kortet :) ]Så er vi gift og processen er i gang...M-DK, bor i S, gift med F-RUS

Her kan skrive om din egen historie og/eller skæbne, og læse andres oplevelser m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

chrisSWDK
Indlæg: 29
Tilmeldt: 22.12.2015 14:10:51

Re: Så er vi gift og processen er i gang...M-DK, bor i S, gift med F-RUS

Indlæg af chrisSWDK » 20.05.2016 15:54:29

SÅ FIK HUN DET!
Der dumpede et brev ind i dag om at der er beviliget opholds- og arbejdstilstånd i to år (svenske regler) og opholdskort i 5 år (EU regler)..

eftersom vi allerede har været på migrationsverket og få taget billede, skal vi regne med at der går en uges tid og så har vi det fysiske kort! :)

Det er gået LANGT LANGT nemmere end jeg havde forestillet mig - især efter at have hørt alle skrækhistoerierne herinde og på nettet.. :)

lovebuine
Indlæg: 89
Tilmeldt: 13.06.2007 22:08:32

Re: [Afsluttet - hun har fået kortet :) ]Så er vi gift og processen er i gang...M-DK, bor i S, gift med F-RUS

Indlæg af lovebuine » 23.05.2016 13:23:07

jeg kan kun joine og sige vi også lige har fået det samme som dig, dog ved at kime dem ned og 10md.


jeg har et sprøgsmål fordi man er beviliget opholds- og arbejdstilstånd i to år (svenske regler) og opholdskort i 5 år (EU regler). skal man gøre noget efter 2 år? og hvad sker der efter 5år? søger man om forlængelse? eller om permanent?

mfewk
Indlæg: 286
Tilmeldt: 07.04.2015 21:21:55

Re: [Afsluttet - hun har fået kortet :) ]Så er vi gift og processen er i gang...M-DK, bor i S, gift med F-RUS

Indlæg af mfewk » 23.05.2016 15:26:41

lovebuine skrev:jeg kan kun joine og sige vi også lige har fået det samme som dig, dog ved at kime dem ned og 10md.


jeg har et sprøgsmål fordi man er beviliget opholds- og arbejdstilstånd i to år (svenske regler) og opholdskort i 5 år (EU regler). skal man gøre noget efter 2 år? og hvad sker der efter 5år? søger man om forlængelse? eller om permanent?
Tillykke igen. :D

Du søger om permanent efter de svenske regler om 23 måneder (2 år minus 1 md.). Pt. har Migrationsverket ved permanent opholdstilladelse en behandlingstid på 1-2 måneder, når du søger på nettet, så forhåbentligt, går det stærkere næste gang

Besvar