En stor tak til ÆUG

Her kan skrive om din egen historie og/eller skæbne, og læse andres oplevelser m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
MojoDk
Indlæg: 3
Tilmeldt: 21.03.2015 02:50:40

En stor tak til ÆUG

Indlæg af MojoDk » 29.03.2015 02:22:52

Vil hermed sige et kæmpe tak til ÆUG.
Min kone og jeg har været gennem en lang proces med familiesammenføring, som egentlig har forløbet uden de store problemer. Det værste har været ventetider på de forskellige ansøgninger, men vi er nu igennem med lykkeligt udfald.

Det startede for 2 år siden, hvor jeg mødte min kone en aften til koncert. Hun var da, her på et 3 mdr. turist visum og besøge familie bosat i DK. Hun er fra Uganda. Efter visum udløb, rejste vi begge sammen til Uganda og blev gift... (Det var en hurtig beslutning)
Jeg rejste så tilbage, og ventede 3 mdr. og søgte igen om turistvisum. Dette fik hun, og kom tilbage til Danmark. Der gik vi hurtig i gang med at søge familiesammenføring, og hendes 3 mdr. visum blev lavet om til et procesuelt ophold. 50000 blev sat på en konto, og min kone fik indtil videre 2 årig opholdstilladelse.

Startede på sprogskole. Efter ca. 6 mdr. en tur til KBH og få lavet sprogprøve 1, hvilket hun klarede uden fejl. Hun er stadig på sprogskole, men forventer at få danskuddannelse 2 til jul, hvilket er hurtigt, men hun arbejder også for det. Laver lektier hver dag i ca. 2 timer. Samtidig er hun startet i praktik på et plejehjem, hvor hun er blevet lovet job i forbindelse med kommende uddannelse som SSA. Planen er at hun vil ære den "mor" som opdrog hende og blive sygeplejerske som hende.

Min kone har 3 børn. 2 piger på 16 og 12 og en dreng på 8 år. Dem har vi for 4 dage siden fået opholdstilladelse til, så de kommer her i april måned. Her ser jeg virkelig frem til at være en del af at skal integrere dem til DK. Her kan der mærkes at der er travlhed i udlændingestyrelsen, for der gik 4 mdr. inden vi fik svar og ikke 3 mdr. som de har som servicemål. Men det er ligemeget nu, for de har fået det.

Så vi har kommet godt ud på den anden side i denne proces. Den har været udfordrende, dyr, men det værd. Jeg elsker min kone meget og vice versa.

Inden jeg mødte min kone, kendte jeg overhovedet ikke til noget som helst omkring visum, familiesammenføring osv. Men jeg fandt hurtigt denne hjemmeside fra ÆUG. Jeg har brugt dette forum meget, og fået utrolig megen brugbar viden, som egentligt har gjort hele processen nem og smertefri. Det har for mig ikke været nødvendigt at stille spørgsmål (Denne her er min første skrivelse) Men kunne få al min viden ved at søge her. Så derfor vil jeg fra mit hjerte give det største tak til ÆUG. og dybeste respekt for jeres støtte til os der går hen og bliver forelskede i andre på den anden side af grænsen.

TAK!

Til sidst har jeg så et spørgsmål.
Børnene har fået opholdstilladelse gældende lige så længe som min kones. Vi skal ansøge om forlængelse her til oktober. (Så er det inden for 3 mdr. som vi tidligst kan søge om)
Mit spørgsmål er så. Når vi skal søge for min kone, bliver der så også søgt for børnene, eller skal der også søges forlængelse på dem separat? Altså 4 nye ansøgninger?

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Re: En stor tak til ÆUG

Indlæg af fundiver199 » 29.03.2015 06:27:40

Der skal afleveres 4 ansøgninger om forlængelse. Og tillykke :-)

MojoDk
Indlæg: 3
Tilmeldt: 21.03.2015 02:50:40

Re: En stor tak til ÆUG

Indlæg af MojoDk » 29.03.2015 20:33:28

fundiver199 skrev:Der skal afleveres 4 ansøgninger om forlængelse. Og tillykke :-)
Tak og tak. :)

Besvar