Os UNDER 24 år, hvordan skal vi løse gåden?

Her kan skrive om din egen historie og/eller skæbne, og læse andres oplevelser m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Annojes
Indlæg: 1
Tilmeldt: 12.11.2014 02:20:23

Os UNDER 24 år, hvordan skal vi løse gåden?

Indlæg af Annojes » 12.11.2014 02:58:43

Kære Forum

Jeg hedder Anne Sofie - født og opvokset i Danmark, 21 år og min kæreste er fra Ecuador.
I starten af januar 2014 tog jeg til Israel for at være volontør. Her mødte Enrique og jeg hinanden og blev kærester stort set fra starten. Vi boede sammen i en kibbutz i 4 måneder, hvorefter han kom med mig tilbage til Danmark på turistvisum i 3 måneder. To måneder gik hver for sig, og nu er jeg her i Ecuador med et turistvisum på 3 måneder og skal hjem til december. Vi har altså boet sammen 10 måneder på de snart 12 måneder vi runder som kærester.

Enrique er 21 år, har haft sabbatår ligesom jeg, og vil derfor gerne begynde en uddannelse. Han kunne sagtens se for sig at studere i Danmark, men selvfølgelig på en engelsk linje.
Er der nogen der har erfaringer med videregående uddannelser for udlændinge i Danmark med linjer der foregår på engelsk eller spansk?
Kan det virkelig være rigtigt, at han selv skal betale omkring 120.000 kroner for 2 års uddannelse, men bliver nægtet adgang til fritidsarbejde i Danmark under uddannelsen?

Sidst men ikke mindst - hvis I har erfaringer eller råd til os kærestepar UNDER 24 år med hvilke andre muligheder end videregående uddannelse, som kunne åbne døre til at vi kan have vores bedre halvdel tættere på os, så sig endelig til!

Venlig hilsen

Anne Sofie

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Os UNDER 24 år, hvordan skal vi løse gåden?

Indlæg af skaanebo » 12.11.2014 08:13:47

Du kan overveje at flytte til Sverige, så kan din kæreste få en svensk opholdstilladelse og gratis undervisning. Læs mere under menupunktet "Rådgivning" øverst på siden.

dotGusten
Indlæg: 539
Tilmeldt: 24.01.2008 14:33:12
Geografisk sted: Abidjan, Côte d'Ivoire
Kontakt:

Re: Os UNDER 24 år, hvordan skal vi løse gåden?

Indlæg af dotGusten » 25.07.2015 22:28:22

Annojes skrev:... hvilke andre muligheder ...
Lidt gammel tråd, men alligevel - hvordan er reglerne for, at du kan få opholdstilladelse i Ecuador?

Besvar