Nogen der kan hjælpe ?? ..

Her kan skrive om din egen historie og/eller skæbne, og læse andres oplevelser m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Nicolejensen
Indlæg: 6
Tilmeldt: 06.11.2014 22:43:31

Nogen der kan hjælpe ?? ..

Indlæg af Nicolejensen » 07.11.2014 14:13:37

Min Kæreste er fra Zambia og er 20 år gammel Han kom til Danmark for 6,5 år siden nu med sin mor som blev gift med en dansk mand. Da vi har været sammen i to år finder vi ud af at jeg er gravid, lidt efter modtager vi et brev om han skal udvises af Danmark da han mor er blevet skilt fra sin mand.
Så næsten hele min graviditet var han der ikke og hellere ikke til fødsel. da min datter var 3 måneder har han fået godkendt sit visum og besøger os i 3 måneder..
problemet er nu at min barsel sluttede i juni og derfor er jeg enlig forsørger og modtager dobbelt su. hvis jeg skal have min kæreste til dk på visum mister jeg den og ryger ned på en normal su hvilket ikke kan forsørge 3 mennesker.. Han bor i Zambia nu og har ingen uddannelse da han boede i Danmark og gik i skole her. han har et arbejde men tjener ikke noget særligt.
Da min datter nu er 9 måneder gamle begynder jeg at kunne mærke hvor hård det er. derfor har jeg brug for hjælp til at finde ud af hvad jeg nu gør.
vi har snakket om at jeg flytter til Tyskland men jeg studere stadig og ved ikke hvordan jeg økonomisk kommer til at stå..
jeg synes det forkastligt at min barn ikke kan have ret til at være sammen med sit far og at jeg skal stå alene med det hele når han ønsker at være en del af det. han er gået glip af meget og vi står simpelhen på bare bund nu og ved slet ikke hvad vi skal gøre.
er det nogen der kan hjælpe??

resser
Indlæg: 166
Tilmeldt: 05.03.2010 09:56:13
Geografisk sted: København

Re: Nogen der kan hjælpe ?? ..

Indlæg af resser » 09.11.2014 14:55:07

I jeres situation tror jeg at det bedste for jer, er at I flytter til Sverige.
Tyskland har næsten samme regler som Danmark.
Sverige er en mulighed, hvis I vil leve sammen i Skandinavien, for lige nu er Zambia den eneste anden mulighed.
Men du må accepterer at blive svensker og studerer i Sverige for at det skal kunne lade sig gøre, og senere når I begge er over 24 år, så kan I vende tilbage til Danmark.

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Nogen der kan hjælpe ?? ..

Indlæg af skaanebo » 09.11.2014 15:27:40

Læs til at begynde med menupunktet "Rådgivning" øverst på siden.

Hvis I overvejer at flytte til fx Sverige, behøver du ikke at studere i Sverige, men kan studere i Danmark, men blot bo i Sverige, altså pendle over grænsen.

I Sveriges stilles heller ikke krav om, at I skal være gift for at søge efter svenske regler.

Besvar