Jeg vil i denne tråd "bygge på", efterhånden som vores historie udvikler sig - både med vores "egen" historie, men også alt papirarbejdet.
Her er historien så langt:
Jeg mødte hende første gang 16. december 2007. Efter et par brevvekslinger på et dating-site, mødtes vi på en café i min by. På hendes datingprofil havde hun godt nok skrevet at hun foretræk at mødes med en der talte godt portugisisk eller spansk, men det afholdt mig ikke - og jeg fik altså så et møde istand. Jeg er OK til sprog, men ikke så flydende i spansk eller portugisisk, så ordbogen og skriveblokken var flittigt i brug. Samme aften aftalte vi at mødes igen, og var sammen hver dag derefter indtil hun tog hjem til Brasilien igen - hun var i Danmark i 6 uger for at besøge sin tante der er dansk gift.
Der var kemi og tiltrækning med det samme. Et kys på 2. date og så videre derfra
Nå, men tiden gik desværre alt for hurtigt, hun fik mødt min familie, og jeg fik vist hende en masse af min landsdel, byen, osv. Og jeg græd som pisket da jeg havde afleveret hende i lufthavnen. Noget af det sværeste jeg nogensinde har måttet gøre.....
Nu er hun så i Brasilien med job, familie og studier, men bryllupsplanerne er i fuld gang. Det er meget vigtigt for mig at møde hendes familie og venner. Og samtidigt er det vigtigt for hende at blive gift i den lokale kirke. Så jeg tager til Brasilien omkring 1. marts og vi bliver gift dernede. Med efterfølgende grillfest på palmestranden, naturligvis
I øjeblikket venter jeg på det sidste papirarbejde fra den brasilianske ambassade i Kbh. Når det er ovre, så har jeg de papirer der kræves af den brasilanske præst for at reservere kirken og i det hele taget vie os. I praksis har papirarbejdet været at få en civilstandserklæring fra kommunen (at jeg ikke har været gift før - den slags kan katolske præster ikke lide) og min fødsels- og dåbsattest. De 2 dokumenter er så blevet oversat af en statsautoriseret translatør til portugisisk, legaliseret af det danske Udenrigsministerium, og er altså nu på den brasilianske ambasse i Kbh. for det sidste stempel.
Og ellers pukler jeg på med at få bygget på mit portugisiske. Det går nu ellers meget godt - jeg har et godt sprogøre og især i det skriftlige er der meget at hente, hvis man kan fransk og lidt spansk i forvejen. Motivationen for at lære det, har jeg jo. Jeg skal selvfølgeligt holde bryllupstale på portugisisk
Fortsættelse følger.......