Endelig!

Her kan skrive om din egen historie og/eller skæbne, og læse andres oplevelser m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
hlo
Indlæg: 22
Tilmeldt: 19.05.2011 17:07:18

Endelig!

Indlæg af hlo » 01.09.2012 17:10:54

Har lige læst ÆUG´s nyhedsbrev efter ikke at være inde på hjemmesiden længe. Jeg blev ret overrasket over at læse, at der pt er så mange problemer med at få opholdstilladelse efter EU reglerne.
Min mand, fra Egypten, fik opholdstilladelse i DK d. 31. juli :) Svaret kom efter 4 måneder. Vi boede i Malmö i 7 måneder - til fremleje - og søgte ophold i DK efter 5 måneder.
Indimellem må jeg stadig minde mig selv om, at alt er faldet på plads. At vi ikke behøver at være nervøse, og at jeg ikke behøver at være bange for postkassens indhold og synet af postbuddet
(hvad tænker de iøvrigt på i US, når de i brevet, de sender, når de ikke får behandlet ens sag inden 3 måneder, starter med at skrive: vi beklager... Var ved at få et hjerteslag, inden jeg opfattede, at det ikke var et afslag)!
Jeg håber, at alt falder på plads i sidste ende for alle jer, der har fået afslag, så I også kan få ro i sindet, og, ikke mindst, begynde at leve et normalt liv!
Og så vil jeg gerne sige tak for al hjælpen, vi har fået i dette forum. Som så mange andre, aner jeg ikke, hvad vi skulle have gjort uden ÆUG. Tusind tak
Hvis jeg på nogen måde kan hjælpe andre med ansøgning til US i forhold til hvilke papirer vi sendte ind - måske særligt i forbindelse med at bo til fremleje, samtidig med at man har en bolig i DK- så sig endelig til

DBS
Indlæg: 933
Tilmeldt: 23.08.2009 16:04:08

Re: Endelig!

Indlæg af DBS » 01.09.2012 21:21:42

Sidste år, i efteråret, blev jeg ringet op, bare 2 uger efter indlevering af ansøgning, vi skulle komme på politistationen, så mit første spørgsmål var: Hvad er grunden til afslaget. Hun forstod ikke hvad jeg mente, så jeg måtte forklare hende, at vi skulle nok komme, men det ville være rart at vide hvad årsagen til afslaget var, så forstod hun og sagde, at det var et positivt svar :) Men helt ærligt, vi turde ikke tror på det, før end vi havde brevet i hånden, turen efter politistationen, gik direkte til borgerservice for CPR nummer.

Jeg tror det er meget normalt, at man har nerverne helt ude på tøjet ;)

mvh DBS

Besvar