1 år i DK uden opholdskort endnu

Her kan skrive om din egen historie og/eller skæbne, og læse andres oplevelser m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Zombie
Indlæg: 41
Tilmeldt: 14.04.2011 12:45:05

1 år i DK uden opholdskort endnu

Indlæg af Zombie » 30.08.2012 07:37:57

Igår er det 1 år siden vi kom fra Sverige til Danmark, og vi har stadigvæk ikke fået et opholdskort til min mand. Min mand har i den tid ikke kunne tage dansk undervisning, gå til læge eller få et arbejde. Det piner ham som det piner mig. Min mand savner sin familie i sit hjemland. Jeg har til gengæld mistet min her, fordi de ikke kan acceptere min mand. Vi har levet af mine dagpenge i alt den tid. Håber kun der vil komme gode tider snart, for tror hele tiden nu har vi nået bunden, men vi bliver ved med at synke dybere og dybere. Kan det virkelig blive værre? Min mand har været tålmodig og fundet sig i meget, men nu er det ved at være nok. Hvad er dette for et land? Kan det være rigtig at vi ligger som top 1 som verdens lykkeligste land i verden. Kan ikke se hvordan vi kan være det med den behandling vi giver vores ægtefæller der tilfældigvis gifter med en af os. Jeg viste min mand den program om vi var de lykkeligste i verden....det har jeg fortrudt for jeg kan ikke se det mere. :cry:

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Re: 1 år i DK uden opholdskort endnu

Indlæg af fundiver199 » 30.08.2012 07:53:57

Hvorfor har din mand ikke fået opholdskort endnu? Er det fordi, jeres ansøgning ikke er godkendt, eller venter I bare på selve plastickortet? Hvis ansøgningen er godkendt, burde det da være muligt f.eks. at overtale kommunen til at lade ham starte på integrationsprogrammet ved at vise dem brevet fra Udlændingestyrelsen.

Zombie
Indlæg: 41
Tilmeldt: 14.04.2011 12:45:05

Re: 1 år i DK uden opholdskort endnu

Indlæg af Zombie » 26.12.2012 11:58:53

Hej Fundiver

Sorry for min sene svar. Nej vi fik afslag. Vi fik hjælp af jer med at lave klagen til justitsministeret. Tusind tak for det, I er de bedste. Men det har stadigvæk ikke givet min mand det omtalte opholdkort. Vi håber at få svar fra Udlændingekontoret til Marts 2013. Men er bleven sådan i tvivl om min mand nogensinde får den opholdskort. Et afslag mere :cry:
Så planen er nu at tage tilbage til Sverige med min mand. Men det eneste jeg kan få er SU med mig. Jeg kan se at man skal have 6300 kr i råderet er det svenske eller danske kr?
Ved ikke om SU giver så meget i måned med lån oveni. Jeg vil tage VUC fjernundervisning. Hvor mange kvm skal det sted man bor i være? Glædelig jul til alle her og håber på et godt nytår til alle i hele verden!

Besvar