Juhuuuu klagen virkede og opholdet i hus :-)

Her kan skrive om din egen historie og/eller skæbne, og læse andres oplevelser m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Michael_sara

Juhuuuu klagen virkede og opholdet i hus :-)

Indlæg af Michael_sara » 31.08.2010 07:31:08

Hej allesammen.

Det er ved at være et stykke tid siden jeg skrev herinden, sidst var da vi havde fået afslag på vores ansogning om FS under EU for Sara. Vi vil bare opdatere lidt på hvad der skete i vores sag.

Jeg var enormt frustreret over deres afgorelse dengang og skrev det herinde.

tidligere tråd
viewtopic.php?f=7&t=5142&p=29259#p29259

Hvad vi valgte at gore var at klage over deres afgorelse ummiddelbart efter, og der var nogle punkter som jeg highligtede i klage til intregrations ministeriet.
Det var en kort process med behandligen af klagen og den 12 juli sendte de mig afgorelse hvori de gav mig ret i, at der i US afgorelse var nogle ting som nok skulle gennemses igen, derfor bedte de US om at genoptage sagen.
Der blev sendt en ny afgorelse fra US den 12 AUG, men i mellemtiden havde vi skiftet hus her i Portugal sa brevet lå i det gamle hus og jeg kunne forst fa det i gar aftes efter jeg var færdig på arbejdet. Jeg havde Sara med og en arbejds kollega som boede ved siden af os i det tidligere hus havde fået brevet. Jeg skyndte mig derned og åbnede brevet hvori jeg blev så glad, da vi havde fået opholdet til Sara.
Jeg tænkte mens jeg begyndte at gå tilbage til bilen hvordan jeg kunne overraske hende med det, men jeg ved ikke hvorfor jeg begyndte bare at lobe hurtigere og hurtigere og hun havde nok regnet det ud da hun ser en sprældemand komme lobende hen mod bilen.

Jeg vil gerne sige tak til jer der skrev dengang på den tidligere tråd, jeg er glad for jeg klagede over deres afgorelse og at vi vandt om vi så må sige og jeg synes at det var dejligt vi ikke behovede i al hu hej ville dyr at giftes os osv.

knus
Sara og Michael
:D

Michael_sara

Re: Juhuuuu klagen virkede og opholdet i hus :-)

Indlæg af Michael_sara » 31.08.2010 07:34:55

Og det skal siges for jeg tror Skaanbo skrev i den tidligere tråd at han ikke havde set nogen blive FS under 18 mdr samliv. Det har i så set nu, 14 mdr da vi skrev ansogningen. :D

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 31.08.2010 08:35:05

Tillykke med sejren! Altid godt at høre, når det lykkes for nogen!

Spørgsmålet er så, om det var en afgørende faktor, at jeres forhold var 14 måneder gammelt, da I indgav ansøgningen, eller at der var gået så lang tid, da sagen blev genoptaget og færdigbehandlet, at I da var kommet over 18 måneders samliv?

Michael_sara

Indlæg af Michael_sara » 31.08.2010 09:14:38

Vi har været sammen 16 mdr nu så vi har endnu ikke nået de 18 mdr. :D

dagny

Indlæg af dagny » 17.10.2010 11:23:22

Jamen et stort til lykke med det.
Kærlighed burde virkelig være uden administrative grænser.
Så det er virkeligt glædeligt at høre… - ja, det kan godt helt sikkert godt betale sig at kæmpe imod en første afgørelse.

Besvar