Når det er lykkedes på den ene eller anden måde at få lov til at bo i Danmark med sin ægtefælle så er alle anstrengelser, bekymringer, søvnløse timer endelig forbi!
NÆ NÆ så tror du skam forkert, du skal jo huske det er Danmark for hvis din familie er 3 rangs borgere (ups) Jeg mener 3 land borgere og der kommer en dag hvor man gerne vil have sin familie på besøg ,ja så starter hele balladen igen!
Time lange rejser til en Dansk ambassade hvor de med lidt held kan komme til at indgive en ansøgning til at besøge deres datter, søn, bror, søster børnebørn mv, og de skal selvfølgelig betale hvad der for de fleste 3 rangs borgere er mange penge til rejse visa sygesikring, oversættelse af diverse dokumenter, osv, og det selv om man ikke får visa.
Og så må man jo ikke glemme alle de ambassade medarbejdere der ikke ved hvad god takt og tone er og som mange gange har deres egen fortolkning af reglerne (Dog hovedsageligt lokale medarbejdere)
Nå men dem der så er HELDIGE udsteder ambassaden selv Visa til i løbet af nogle uger, men hvis visa ansøgeren er uheldig og ambassade medarbejderen ikke kan lide ansøgerens hår farve, ja så sender de sagen til udlændinge service i Danmark (falsk varebetegnelse)
Og hvad er udlændinge service så! Jo det er et stats organ der har til opgave at gøre det så surt som muligt for de udlændinge der har været så letsindige at bosætte sig i Danmark, og selv om en stor del af sagsbehandlerne er udlændinge og burde have deres sunde fornuft intakt, viser det sig dog ofte at organet har haft held til at gøre dem til rigtige Danskere, som sandsynligvis også stemmer på vores alle sammens Pia.
Nå tilbage på sporet! så lander ansøgningen (efter noget tid) på organets kontor og (efter noget tid) får den mægtige sagsbehandler øje på sagsmappen, konkludere træt at det er visum ansøgning FRA EN 3 RANGS borger der vil besøge en af sine kære her i vore Land hmmmm tænker den Kloge sagsbehandler! der her ser mistænkelig ud..... og pludselig går der et lys op for den kloge sagbehandler! HA de vil slet ikke have visa for at besøge deres kære..... næ nej det er et trick for at komme til vores VIDUNDERLIGE land, og når de først er her, så rejser de ikke hjem igen.
Men nu er sagsbehandleren jo ikke sådan at løbe om hjørner med, for de ser jo også Pia og de andre på TV, så sagsbehandleren siger HA det skal jeg nok sætte en stopper for og skriver et brev til referencen om at et visa til deres familie er betinget af en økonomisk sikkerhedsstillelse på kr 56512 pr person
Uha da da men denne gang havde den kloge sagsbehandler forregnet sig sig for 3 dage efter havde referencen stillet den ønskede sikkerhed for selvfølgelig skulle familien på besøg i det vidunderlige Danmark, ja ja sagde sagsbehandleren denne gang gik det ikke men..... måske med den næstel
Ja Ja sagde den kloge sagsbehandler så må jeg jo det sværre meddele ambassaden at de godt må udstede visa, og ja så kunne visa ansøgeren så endelig atter en gang rejse i timevis for endelig at hente sit visa, så turen til det forjættede land kunne starte.
Endelig kunne familien samles om middagsbordet, men alligevel blev det ikke en rigtig lykkelig afslutning, for på den anden side af deres gade bor der også en 3 rangs borger med sin danske ægtefælle og de har ikke de samme økonomiske muligheder, så de fik ikke deres familie at se denne sommer.
Så kære politikere forklar venligst
Hvad siger man til 6 årige der spørger hvorfor kommer morfar mormor onkel tante osv aldrig og besøger os ?
Hvad siger man til sin 3 rangs ægtefælle som har fast indkomst fast ejendom betaler fuld skat og aldrig kunne drømme om at snyde nogen når de spørger HVORFOR er i sådan i Danmark?
Ja det eneste jeg kan sige til dem er at... Der var engang for længe længe siden et godt lille land med plads til næsten alle som hed Danmark men som sagt det er længe længe længe siden
Men det mest sørgelige er at når man over det ganske land taler med de indfødte danskere og forklarer dem hvordan det er, ja så har de alle sagt DET KAN DA IKKE PASSE
Eventyr Livet som 3 lands borger i danmark
-
udlandsdanskeren
-
fundiver199
Re: Eventyr Livet som 3 lands borger i danmark
Jeg synes, det er en glimrende satirisk beskrivelse af forløbet omkring at søge visum for at besøge nogen i Danmark.
Dog vil jeg tilføje, at jeg synes det er lidt urimeligt at skyde så meget på de ansatte i Udlændingeservice. Det er et flertal i Folketinget, som har vedtaget, at Danmark ikke bare kan nøjes med de normale Schengenprocedurer, næh nej, vi skal have vores egne ekstra procedurer, som indbefatter, at 1/4 af alle visumansøgninger sendes til Udlændingeservice, og at der i nogle tilfælde skal stilles bankgaranti.
De ansatte i Udlændingeservice administrerer bare efter de regler, som Folketinget har vedtaget, og som offentligt ansatte sagsbehandlere er der jo ikke andet, de kan gøre. Jeg er sikker på, at de hellere end gerne ville fri for det trivielle arbejde med at sidde og behandle visumansøgninger, hvilket i bund og grund er et arbejde, der hører hjemme på en ambassade.
Jeg oplever faktisk, at det halter mere rundt omkring på ambassaderne, hvor en del hovedsageligt lokale medarbejdere optræder som de rene skrankepaver, som du selv beskriver det. Og hvor nogle ambassader desuden ikke kender reglerne godt nok eller sender unødvendigt mange ansøgninger videre til Udlændingeservice, fordi det er det nemmeste og mest ansvarsfri for dem selv, og/eller fordi instrukserne og aftalerne er uklare.
Et særligt bureaukratisk helvede eksisterer i de lande, hvor Danmark har indgået en repræsentationsaftale med et andet Schengenland, typisk Norge eller Sverige. For her bliver 2 landes regler blandet sammen, og Udenrigsministeriet, som indgår repræsentationsaftalerne, fralægger sig ethvert ansvar for, om den ydede service til brugerne er tilfredsstillende.
Dog vil jeg tilføje, at jeg synes det er lidt urimeligt at skyde så meget på de ansatte i Udlændingeservice. Det er et flertal i Folketinget, som har vedtaget, at Danmark ikke bare kan nøjes med de normale Schengenprocedurer, næh nej, vi skal have vores egne ekstra procedurer, som indbefatter, at 1/4 af alle visumansøgninger sendes til Udlændingeservice, og at der i nogle tilfælde skal stilles bankgaranti.
De ansatte i Udlændingeservice administrerer bare efter de regler, som Folketinget har vedtaget, og som offentligt ansatte sagsbehandlere er der jo ikke andet, de kan gøre. Jeg er sikker på, at de hellere end gerne ville fri for det trivielle arbejde med at sidde og behandle visumansøgninger, hvilket i bund og grund er et arbejde, der hører hjemme på en ambassade.
Jeg oplever faktisk, at det halter mere rundt omkring på ambassaderne, hvor en del hovedsageligt lokale medarbejdere optræder som de rene skrankepaver, som du selv beskriver det. Og hvor nogle ambassader desuden ikke kender reglerne godt nok eller sender unødvendigt mange ansøgninger videre til Udlændingeservice, fordi det er det nemmeste og mest ansvarsfri for dem selv, og/eller fordi instrukserne og aftalerne er uklare.
Et særligt bureaukratisk helvede eksisterer i de lande, hvor Danmark har indgået en repræsentationsaftale med et andet Schengenland, typisk Norge eller Sverige. For her bliver 2 landes regler blandet sammen, og Udenrigsministeriet, som indgår repræsentationsaftalerne, fralægger sig ethvert ansvar for, om den ydede service til brugerne er tilfredsstillende.
-
udlandsdanskeren
Re: Eventyr Livet som 3 lands borger i danmark
Måske urimeligt måske ikke personligt har vi selv gang på gang oplevet fejl og manglende indsigt i de sager de behandler og sund fornuft er vi sjældent stødt på
Jeg vil vove den på stand at når vi har taget dem i flere fejl så som fremsende sags akter fra andres sager når vi har bedt om aktindsigt, ikke har læst det der er fremsendt til dem og træffer fejlagtige oplysninger på den baggrund, forkert vejledning, og når disse fejl ikke kun er fra en enkelt person ja så gør man i min verden ikke sit arbejde godt nok, derfor konkluderer jeg at når der sker så mange fejl i bare vores tilfælde så bliver der lavet uhyggeligt mange fejl generalt, som enten aldrig bliver opdaget eller ikke kommer frem i lyset
Derfor tror jeg langt fra vi er de eneste der er blevet lavet fejl over for, det er bare kun de få der har overskud til at råbve højt om det.
Derfor mit skud med spredehagl
Jeg vil vove den på stand at når vi har taget dem i flere fejl så som fremsende sags akter fra andres sager når vi har bedt om aktindsigt, ikke har læst det der er fremsendt til dem og træffer fejlagtige oplysninger på den baggrund, forkert vejledning, og når disse fejl ikke kun er fra en enkelt person ja så gør man i min verden ikke sit arbejde godt nok, derfor konkluderer jeg at når der sker så mange fejl i bare vores tilfælde så bliver der lavet uhyggeligt mange fejl generalt, som enten aldrig bliver opdaget eller ikke kommer frem i lyset
Derfor tror jeg langt fra vi er de eneste der er blevet lavet fejl over for, det er bare kun de få der har overskud til at råbve højt om det.
Derfor mit skud med spredehagl