Kopier af lønsedler m.v.

Her kan du skrive om/søge information om, hvorledes man opnår permanent opholdstilladelse i Danmark og/eller får dansk statsborgerskab.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Psalm12

Kopier af lønsedler m.v.

Indlæg af Psalm12 » 02.07.2012 16:44:03

Er det rigtigt, at vi ikke skal indsende kopier af alle vores lønsedler fra de sidste fem år for at dokumentere beskæftigelse? Det ville være dejligt, fordi det er mange kopier, man ikke skal få lavet. :D

Kan det være, fordi US nu kan kontrollere forholdene med Skat og arbejdsgiveren?

Kan vi gå ud fra, at hvis det lokale politi kan lave biometri, det kan også modtage en ansøgning?

Skal det være det lokale politi i vores egen politikreds? Vi bor 45 minutter fra flere forskellige af dem, som kan lave biometri. Jeg aner ikke, hvilken, hvis nogen af dem, er i vores politikreds.

Skal man bestille tid hos politiet?

soreng

Re: Kopier af lønsedler m.v.

Indlæg af soreng » 02.07.2012 17:47:49

Vedr lønsedler...Hvad står der i ansøgningsskemaet vedrørende dette? Hvis der ikke står at det skal vedlægges så skal det ikke. Hvis der står at det skal vedlægges så skal det....Min gæt vil jo så være at det selvfølglig skal vedlægges, da din lønudbetaling jo ikke nødvendigvis siger noget om om du sidder i en fuldtids eller deltids stilling.

Politiet har en ganske udemærket liste over de politistationer der har udlændingekontorer og som kan optage biometri.
http://www.politi.dk/da/borgerservice/u ... ekontorer/

Og ja udlændingekontorerne hos de politistationer er jo netop for at man kan søge der.

indoneser

Indlæg af indoneser » 02.07.2012 18:56:55

Har læst igennem ansøgningsskema og der står ikke noget hvor man skal vedlægge lønseddel. Tror man skal bare dokumentere at man har et arbejde (evt. ansættelseskontrakt?) og hvor længe har man været på arbejde.

Jeg kunne godt tænke mig at spørge chefen til at lave sådan en erklæring hvor der står at jeg har været i mit nuværende job siden 200x og er stadig ansat, og samtidig vedlægge ansættelseskontrakt.

Psalm12

Indlæg af Psalm12 » 02.07.2012 19:51:22

Jeg syntes, at det var mærkeligt, fordi der stod i den tidligere ansøgningsskema, at man skal vedlægge lønsedler eller et brev fra arbejdsgiveren, men nu står der ingenting om, at ansættelsen skal dokumenteres. Kun uddannelse skal dokumenteres.

Min arbejdsgiver laver ingen brev til noget som helst, så det beder jeg ikke om. Men jeg kan godt indsende mine skatteopgørelser og/eller lønsedler, hvis det er nødvendigt. Hvis det ikke er nødvendigt, ville jeg helst ikke.

Ja, jeg har set listen over politistationerne, som laver biometri. Jeg var bare i tvivl om biometri er ensbetydende med at kunne modtage ansøgninger. Jeg tager ingenting for givet, når jeg skal rejse så langt for at få det lavet.

soreng

Indlæg af soreng » 03.07.2012 08:26:32

Udlændingekontorerne rundt omkring i landet er sat i verden for at assisterer personer der ikke bor i storkøbenhavn til at have en mulighed for at indgive ansøgninger om opholdstilladelse osv, uden at de skal rejse hele vejen til hovedstaden.

http://www.politi.dk/da/borgerservice/u ... illadelse/

Fra nyidanmark.dk's egen side.
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/f ... erelse.htm

"Hvem kan ansøge i Danmark?

Hvis man opholder sig lovligt i Danmark, kan man normalt indgive ansøgningen – og få den behandlet – i Danmark. Hvis man har lov til at få sin ansøgning behandlet i Danmark, kan man indgive den i Servicecenteret i Udlændingestyrelsen. Hvis man bor uden for Storkøbenhavn, kan man indgive ansøgningen hos det lokale politi. Ansøgningen kan også sendes med post til Udlændingestyrelsen."

Jeg syntes altså at det står rimeligt klart. :wink:

I princippet kan i vælge at sende ansøgningen med post til udlændingestyrelsen, og så smutte forbi det lokale/tætteste udlændingekontor indenfor 14 dage...I vinder ikke noget tidsmæssigt ved at gøre det, så det skal bare være for at få papirarbejdet af vejen, men jeres sagsbehanding begynder først når i har fået optaget biometri.

Det er en mulighed som giver meget lidt mening at benytte sig af, efter at der er indført biometri, men for fuldstændighedens skyld, ville jeg da lige gøre dig opmærksom på den mulighed også. :lol:

Psalm12

Indlæg af Psalm12 » 04.07.2012 10:08:10

Ja, soreng, lige i øjeblikket er vores internet computer i stykker, så min adgang til nettet er lidt begrænset. Ellers kunne jeg have fundet det nedenstående under "Beskæftigelse" meget hurtigere:
Dokumentation for beskæftigelse i Danmark

Når man udfylder ansøgningsskemaet om permanent opholdstilladelse, vil man blive bedt om på tro og love at erklære, at man opfylder beskæftigelseskravet.

Udlændingestyrelsen vil i forbindelse med behandlingen af ansøgningen foretage opslag i indkomstregistret. Såfremt oplysningerne afgivet på tro og love ikke stemmer overens med oplysningerne i indkomstregistret, vil man blive anmodet om at fremsende yderligere dokumentation for beskæftigelse.
Så-å-å-å-å - det siger ud til, at med mindre noget ikke passer, vi er frie for at kopiere og indsende 36+ lønsedler sammen med vores ansøgning! :D

soreng

Indlæg af soreng » 04.07.2012 10:13:12

ja det ser ud til det....Jeg gættede forkert, men svaret på dit spørgsmål fandt du jo så heldigvis helt selv ved bare at læse på deres side. ;-)

Psalm12

Indlæg af Psalm12 » 12.07.2012 17:45:15

Ved ikke om nogen stadigvæk er i tvivl, eller som ikke har prøvet det endnu, men nu har jeg fundet ud af lidt af det.

På nogle politistationer skal man bestille tid, på andre, skal man ikke. Man skal tage kontakt med politistationen, man vil bruge, og spørge efter det. Jeg ved i hvert fald, at hvis man skal til Århus, skal man bestille tid. Men i Kolding skal man bare komme og trække et nummer.

Åbningstiderne i Kolding om torsdagen er 10.00-15.00. Vi ankom ca. 13.30, og der var 10 sager foran os. Nogle gik hurtigt og nogle gik meget langsomt. Men sagsbehandleren var så sød at ekspedere os, selvom klokken var over 15.00, i stedet for at sende os alle sammen hjem som stadigvæk ventede. Det skulle hun få ros for. Vi var meget taknemmelige over for, at vi ikke ventede forgæves efter at have kørt så langt. :D

Det var ingen gebyr for biometri.

Besvar