tidsubegrænset opholdstilladelse efter 3 års lovligt ophold

Her kan du skrive om/søge information om, hvorledes man opnår permanent opholdstilladelse i Danmark og/eller får dansk statsborgerskab.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
druiddk
Geografisk sted: Kolding, Danmark
Kontakt:

tidsubegrænset opholdstilladelse efter 3 års lovligt ophold

Indlæg af druiddk » 09.01.2009 23:33:46

Hej alle,

Min kinesiske kone og jeg er FS i nu snart 2 år og skal søge om forlængelse inden alt for længe.

Vi mødtes i Danmark mens hun var på lovligt ophold som studerende.
Hun var i landet 2 år som studerende og nu som sagt knap 2 år som FS.

Hun har bestået dansk prøver og arbejde både mens hun studerede (max tilladt antal timer) og fik kort tid efter færdiggjort dansk prøve 3 fuldtids arbejde. Hun har på intet tidspunkt modtaget offentlige ydelser og har heller ingen gæld.

Jeg har set på http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/f ... ngelse.htm:

Mulighed for tidsubegrænset opholdstilladelse efter 3 års lovligt ophold
I enkelte tilfælde kan en udlænding efter ansøgning få tidsubegrænset (permanent) opholdstilladelse efter 3 års lovligt ophold i Danmark. De almindelige betingelser for tidsubegrænset opholdstilladelse skal være opfyldt. Derudover skal alle følgende betingelser være opfyldt:

Ansøgeren skal tidligere - inden han eller hun fik opholdstilladelse som familiesammenført - have haft opholdstilladelse i Danmark på et andet grundlag i en årrække, fx som arbejdstager, studerende eller au pair
Ansøgeren skal i alle (de seneste) 3 år have haft fast arbejde eller selvstændig erhvervsvirksomhed
Ansøgeren må ikke have modtaget hjælp efter lov om aktiv socialpolitik eller integrationsloven inden for de seneste 3 år
Ansøgeren skal have opnået en væsentlig tilknytning til det danske samfund

Er der nogen som kan hjælpe med at vurdere om vi rent faktisk kan leve op til ovenstående?

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 10.01.2009 09:46:42

Har din kone i 3 år haft fast arbejde eller været selvstændig erhvervsdrivende? I så fald burde I da forsøge

druiddk
Geografisk sted: Kolding, Danmark
Kontakt:

Indlæg af druiddk » 10.01.2009 16:39:31

Hun har været løn modtager mere end 3 år.
Er der krav om det fx er 37 timer om ugen i alle 3 år?

Besvar