Samme arbejdsgiver?

Her kan du skrive om/søge information om, hvorledes man opnår permanent opholdstilladelse i Danmark og/eller får dansk statsborgerskab.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
ms_worry
Indlæg: 30
Tilmeldt: 24.01.2018 21:34:40

Samme arbejdsgiver?

Indlæg af ms_worry » 13.04.2021 14:55:51

1) Hvis man i løbet af 2 år skifter job fra plejecenter A, til B, eller til hjemmeplejen C, (ps: alle er kommunale institutioner, samme kommune) , stilling er altid som social sundhedshjælper. Betragtes man som at arbejde for den samme Arbejdsgiver?

2) hvis skifter til privat omsorgcenter, så betragtes IKKE den samme Arbejdsgiver?

Jeg stiller dette spørgsmål, fordi udlændinge kan blive i DK, hvis de har arbejdet i 2 år som den SAMME stilling, for den SAMME arbejdsgiver

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Samme arbejdsgiver?

Indlæg af mh1 » 16.04.2021 12:37:13

Jeg vil tro bedømmelsen er den samme nu som før:
Hvis du arbejder for samme arbejdsgiver på samme arbejdssted, men skifter fra at være tallerkenvasker til at stå for grillen, begynder optjeningen forfra. Ligeledes, hvis du skifter fra at stå for grillen til at påbegynde uddannelsen til tjener.

på nyidanmark står:
"Du har en opholdstilladelse på grundlag af en bestemt ansættelse hos en bestemt arbejdsgiver.

Hvis der sker væsentlige ændringer i din ansættelse skal du søge om ny opholds- og arbejdstilladelse."

Jeg vil mene at det at få nyt arbejdssted betyder at man skal søge ny tilladelse, også selv om det er for samme arbejdsgiver. HELT sikker, hvis du skifter fra offentlig til privat.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar