Permanent ophold og studie

Her kan du skrive om/søge information om, hvorledes man opnår permanent opholdstilladelse i Danmark og/eller får dansk statsborgerskab.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
evc
Indlæg: 156
Tilmeldt: 05.04.2015 23:00:38

Permanent ophold og studie

Indlæg af evc » 28.02.2021 17:33:27

En af betingelserne for at får permanent ophold er, bland andet:
Du skal fortsat være i arbejde. [...] Du opfylder ikke betingelsen om fortsat at være i arbejde, hvis du på tidspunktet, hvor der træffes afgørelse om permanent opholdstilladelse [...] er under uddannelse, herunder også i praktik eller andet arbejde som er en del af en uddannelse, [...]
Det der sker er at jeg er i gang med min deltids kandidat på KU, men har stadig min fuldtidsarbejde. Det kræver selvfølgelig en del flexibilitet, men det er en aftale jeg har men min arbejdsgiver, og de to har intet af gør med hinanden. Jeg er i gang med uddannelsen fordi jeg har lyst til.

Mit spørgsmål er: kan det påvirke min ansøgning?

Det er meget uklart hvad der står på deres hjemmeside og jeg kan heller ikke finde det paragraf i udlændingeloven. Men jeg går ud fra at det kun handler om en studie-relateret job, som for eksempel lønnet praktik eller noget i den stil?

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Permanent ophold og studie

Indlæg af mh1 » 01.03.2021 12:14:32

Nej, men det er jo svært at få alle forskellige måder at leve på beskrevet i et ansøgningsskema.

Du opfylder betingelsen om at være i arbejde, og at du sideløbende uddanner dig ændrer ikke på det.

Det der menes med det er, at en uddannelse hvor man får løn ikke tæller som arbejde. Tåbelig betingelse, men lovgivernes fantasi har ingen grænser når det gælder om at opfinde noget, der kan forhindre folk i at opnå permanent opholdstilladelse og dermed en adgangsbillet til dansk statsborgerskab så de dernæst kan stemme på alle andre end dem, som finder på den slags, eller stemmer for det.
mh
Rådgiver for ÆUG

evc
Indlæg: 156
Tilmeldt: 05.04.2015 23:00:38

Re: Permanent ophold og studie

Indlæg af evc » 01.03.2021 13:32:22

mh skrev:
01.03.2021 12:14:32
Nej, men det er jo svært at få alle forskellige måder at leve på beskrevet i et ansøgningsskema.

Du opfylder betingelsen om at være i arbejde, og at du sideløbende uddanner dig ændrer ikke på det.

Det der menes med det er, at en uddannelse hvor man får løn ikke tæller som arbejde. Tåbelig betingelse, men lovgivernes fantasi har ingen grænser når det gælder om at opfinde noget, der kan forhindre folk i at opnå permanent opholdstilladelse og dermed en adgangsbillet til dansk statsborgerskab så de dernæst kan stemme på alle andre end dem, som finder på den slags, eller stemmer for det.
Ahh, okay. Det tænkt jeg nok.

Besvar