Permanent ophold og 28 timers arbejde

Her kan du skrive om/søge information om, hvorledes man opnår permanent opholdstilladelse i Danmark og/eller får dansk statsborgerskab.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
rinarios
Indlæg: 126
Tilmeldt: 06.04.2008 18:11:49
Geografisk sted: København

Permanent ophold og 28 timers arbejde

Indlæg af rinarios » 23.09.2019 09:57:43

Min mand har haft midlertidig ophold i DK pga. familiesammenføring med mig siden september 2008. Min mand vil meget gerne søge om permanent ophold til april 2020, hvor hans opholdstilladelse skal forlænges, men har “kun” 28 timers arbejde i gennemsnit om ugen og ikke 30, som de skriver på nyidk.dk
Min mand arbejder som sosu hjælper i aftenvagt og her er 28 timer det samme, som en fuldtidsstilling på 37 timer, grundet div. tillæg.
Er der nogen som har haft erfaring med, at ansøge om permanent ophold, på samme vilkår som min mand har?
Mange tak!

resser
Indlæg: 166
Tilmeldt: 05.03.2010 09:56:13
Geografisk sted: København

Re: Permanent ophold og 28 timers arbejde

Indlæg af resser » 20.10.2019 09:40:35

Hej

Det skal beregnes sådan her og det handler IKKE om et gennemsnit.

Man må kun medberegne måneder hvor man alle dage har minimum 30 timer pr. uge.

Du skal kigge 4 år tilbage og sammenlagt skal der så være minimum 3 1/2 år med minimum 30 timer hver uge.( der må så godt være 6 måneder

med uger under 30 timer i løbet af 4 år)

Din mand må gerne have 2 job på 2 forskellige faste arbejdssteder og hvor der så samlet er minimum 30 timer pr. uge.

ex. min hustru har 2 jobs som SOSU, et fast sted med 26 timer og et fast arbejdssted med 8 timer, det giver så en uge timetid på 34 timer.

Man kan desværre ikke beregne aftenvagter som mere end timer på dagvagter.

Du må derfor beregne forfra, hvornår I kan søge om permanent ophold.

Besvar