Hej alle
Det er efterhånden lang tid siden jeg har været herinde...
Men jeg står nu i den situation at jeg skal skilles fra min tyrkisk mand efter 11 år. Vi er familiesammenført efter de danske regler.
Vi søgte om permanent opholdstilladelse til min mand i januar men lige efter ændrede de reglerne så der skal gå 6 år før han kan få permanent opholdstilladelse. Vi afventer nu at han får en ny midlertidig opholdstilladelse.
Han vil gerne blive i Danmark da vi har en datter på 2 år sammen...
Hvis vi bliver skilt nu kan han så få forlænget hans midlertidige opholdstilladelse næste gang eller bedre endnu får permanent opholdstilladelse?
Hvis svaret til de spørgsmål er nej og vi bliver sammen så han kan få hans permanente opholdstilladelse kan vi så søge før han har været her i 6 år eller skal vi vente til han har være her i 6 år og så vente yderligere 8 måneders sagsbehandlingstid?
Hvis han får permanent opholdstilladelse mister han den så hvis vi går fra hinanden selvom vi har et barn sammen?
Jeg vil egentlig gerne skilles så hurtigt som muligt, men vil gerne hjælpe ham så han kan blive her og have et forhold til hans datter selvom vi går fra hinanden...
Håber der er nogen der kan gøre mig lidt klogere.
Når man skal skilles
Re: Når man skal skilles
Hvis barnet får normalt samvær men begge sine forældre efter de er flyttet fra hinanden kan , den udenlandske ægtefælle få opholdstilladelse , da et barn har krav på at kunne være sammen med begge sine forældre .
Man kan jo ikke bede et 2 årig barn tage fra Aarhus til Ankara hver anden weekend.
Man kan jo ikke bede et 2 årig barn tage fra Aarhus til Ankara hver anden weekend.
Re: Når man skal skilles
Tak for dit svar. Closed1...
Tænkte også at der måtte være muligheder for ham at blive når han har et barn her.
Men hvilke regler skal han så søge under?
Kan han stadig søge om permanent når han har været her i 6 år selv om vi er blevet skilt?
Tænkte også at der måtte være muligheder for ham at blive når han har et barn her.
Men hvilke regler skal han så søge under?
Kan han stadig søge om permanent når han har været her i 6 år selv om vi er blevet skilt?